افزایش اقتصاد مقاومتی با همکاری دو نهاد بزرگ کشور

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شانا،وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد تفاهم نامه ای امضا کردند.

 سید عماد حسینی، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، صبح امروز (دوشنبه، ٢٨ اردیبهشت ماه) در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد با اشاره به قانون اختیارهای وزارت نفت اظهار کرد: بر اساس این قانون، مجلس به وزارت نفت حق تدوین و تعیین استانداردهای لازم را داده است، از این رو امروز با امضای این تفاهمنامه وزارت نفت برای تدوین این استانداردها از سازمان ملی استاندارد کمک می گیرد.
وی با اشاره به تجربه های سازمان ملی استاندارد در زمینه اندازه شناسی در صنایع مختلف، گفت: امیدواریم با تدوین استانداردهای ملی و بین المللی در صنعت نفت شاهد افزایش تولید ناخالص ملی در کشور باشیم. زیرا امروزه صنعت نفت به عنوان پیشران اقتصاد کشور نقش مهمی را ایفا می کند.
معاون وزیر نفت در امور مهندسی با اشاره به حساسیتهای موجود در سیستمهای اندازه گیری پایانه های صادراتی نفت خام و مراکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ، گفت: باید با استفاده از استانداردهای جدید و بین المللی مشخص شود که آیا هدر روی یا اشکالی در این سیستمها وجود دارد یا نه!
حسینی به گم شدن ٩ میلیارد متر مکعب گاز در خلال فرآیند تولید تا مصرف پارسال اشاره کرد و گفت: با استاندارد سازی صنایع نفت و گاز می توان جلوی چنین مشکلات و ضررهایی را گرفت.
وی با بیان این که هم اکنون استانداردهای IPS در صنعت نفت هر پنج سال یکبار به روز می شود، گفت: با امضای تفاهمنامه مشترک میان وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد، از این پس به استانداردهای کاربردی در این صنعت توجه بیشتری می شود.
در همین حال نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد نیز در این مراسم با اشاره به این که اندازه شناسی ، فلسفه وجودی این سازمان را تشکیل می دهد، گفت: امضای تفاهمنامه مشترک میان این سازمان و صنعتی بزرگ و ارزش آفرین نفت می تواند مقدمه ای برای ایجاد اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.
وی با اشاره به فرمایشهای مقام معظم رهبری درباره توسعه استاندارد سازی در ساخت داخل به منظور ایجاد اقتصاد مقاومتی، گفت: هم اکنون یکی از اولویتهای کاری این سازمان ترویج، توسعه اندازه شناسی و استاندارد سازی محصولات داخلی است.
رئیس سازمان ملی استاندارد استقرار نظام استاندارد سازی یکپارچه و افزایش کیفیت را محور همکاری سازمان ملی استاندارد در صنعت نفت اعلام کرد و گفت: در صورت توافق ایران و کشورهای ٥+١ در زمینه هسته ای، تجارت صنعت نفت با جامعه بین المللی به شدت افزایش می یابد، از این رو این صنعت نیازمند گواهینامه ها و استانداردهای بین المللی است.
پیروزبخت گفت: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی همه دستگاه ها باید در زمینه تولید داخلی، همسو با ارتقا کیفیت و استانداردها گام بردارند.
رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: در چند سال اخیر به دلیل قطع رابطه ایران با جامعه بین المللی و تحریمهای ظالمانه بحث اندازه شناسی و استانداردهای بین المللی مغفول مانده است که امیدواریم با امضای تفاهمنامه هسته ایران با کشورهای عضو گروه ١+٥ شاهد رونقی دوباره در این حوزه باشیم.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;