حرفه ای ها بر ساخت و سازها گمارده شوند

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از ایسنا،سعید غفرانی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بر لزوم مجریان مجرب که توسط کارفرمایان بر اجرای کار ساخت و ساز گمارده می شوند تاکید کرد و افزود سازمان نظام مهندسی تنها وظیفه نظارت بر کار را دارد و این افراد تنها توسط کارفرمایان انتخاب می شوند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: اجرای قانون حضور مجریان ذی صلاح در روند ساخت و سازها، قطعا به صنعت ساخت و ساز در کشور کمک خواهد کرد.
سعید غفرانی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره اجرای قانون حضور مجری ذی‌صلاح اظهار کرد: اجرای این قانون قطعا به نفع همه خواهد بود چرا که در شرایط کنونی لازم است که ساختمان‌ها توسط مجریان ذی‌صلاح ساخته شود.
وی افزود: در صورتی که فرد سازنده حرفه‌ای باشد به بهبود روند ساخت در کشور کمک خواهد شد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان این‌که مجری حرفه‌ای توسط کارفرما انتخاب می شود، گفت: سازمان نظام مهندسی اصراری برای انتخاب افراد ندارد.
غفرانی با اشاره به این‌که سازمان نظام مهندسی وظیفه نظارت بر سازندگان را برعهده دارد گفت: بدین ترتیب کارها به صورت فنی و درست پیش خواهد رفت و این مسئله در حالی است که سازمان نظام مهندسی نقشی در انتخاب افراد ندارند.
وی خاطر نشان کرد: کارفرمایان با انتخاب مجریان مجرب و فنی که صلاحیت کار دارند به این صنعت ساخت و ساز کمک خواهند کرد.
به گزارش ایسنا، بر اساس ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اصول و قواعد فنی که رعایت آنها در طراحی، محاسبه، اجرا، بهره‌برداری و نگهداری ساختمان‌ها به منظور اطمینان از ایمنی، بهداشت، بهره‌دهی مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی ضروری است به وسیله وزارت مسکن و شهرسازی تدوین خواهد شد.
این درحالی است که آیین نامه اجرایی آن یعنی ماده 7 از فصل سوم از محبث دوم مقررات ملی ساختمان فراتر از دستورات قانونی تدوین شده و مالک را اجبار می کند که تمامی عملیات اجرایی ساختمان منحصراً توسط دفاتر مهندسی یا مجریان حقوقی یا مجریان انبوه‌ساز و یا دارندگان صلاحیت طرح و ساخت ساختمان … و بر اساس نقشه‌های مصوب و کلیه مدارک منظم به قرارداد که با صاحب کاران منعقد شده، انجام شود.
حال بر اساس شکایت علیه قانون مجری ذی‌صلاح، مبنی بر اینکه ماده 7 از فصل سوم مبحث دوم مقررات ملی ساختمان فراتر از ماده 33 قانون نظام مهندسی است، این قانون از سوی دیوان عدالت اداری کشور ابطال شده است.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;