افتتاح نیروگاه برق آبی بدست روحانی

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از برق نیوز، نخستین نیروگاه برق آبی تمام بومی کشور عصر امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

مدیر مجری طرح و نیروگاه و سامانه انتقال آب گفت : این نیروگاه نخستین نیروگاهی است که همه مراحل کار طراحی و ساخت تجهیزات آن را متخصصان ایرانی انجام داده اند و بطور کامل بومی سازی شده است.
احمدی با بیان اینکه مخزن نیروگاه به صورت تلمبه ای در ارتفاع 450 متری قرار دارد ؛ افزود : حجم مخزن 3 میلیون و 300 هزار متر مکعب است و روزانه 600 هزار متر مکعب آب مورد نیاز سامانه انتقال را پس از دریافت به سمت سد قشلاق سرازیرمی کند تا مشکل کم آبی سنندج برطرف شود واز طرفی 10 مگاوات برق تولید خواهد کرد. وی افزود : کل طول طرح از سد آزاد تا دشتهای قروه ودهگلان 83 کیلومتر برای انتقال 190 میلیون متر مکعب آب که فاز اول آن با 32کیلومتر با حجم انتقال42 میلیون متر مکعب آب از سد آزاد به سد قشلاق سنندج امروز به بهره برداری رسید.
مدیر اجرای این طرح گفت : مراحل اجرایی ساخت نیروگاه برقابی سد آزاد از سال 1390 شروع شده است و برای ساخت نیروگاه و پست برق و 6 کیلومتر خط انتقال برق از نیروگاه به پست نگل 30 میلیارد تومان هزینه شده است. وی افزود : از میزان کل اعتبارات هزینه شده مذکور 18 میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی تامین شده است.
مجری طرح آزاد و نیروگاه و سامانه انتقال آب به سد قشلاق سنندج اعلام کرد : با امضای قرارداد «بی او تی» با کارفرمایی دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای نخستین بار در کشور نیروگاه برقابی توسط بخش خصوصی در این استان افتتاح وتوان تولید ده مگاوات برق دارد.
همزمان مراحل اجرایی حفر تونل 15 کیلومتری گام دوم سامانه انتقال آب از سد قشلاق به دشتهای شرقی استان کردستان در ارتفاعات مشرف به سنندج ودهگلان آغاز شد.
در این ویدئو کنفرانس همچنین سه طرح تصفیه آب ، فاضلاب وپمپاژ برای شرایط اضطراری شهر سنندج هم به بهره برداری رسید
در ادامه این مراسم 4 طرح انتقال برق هم با دستور رئیس جمهور بهره برداری شد ، این طرح ها برای تقویت برق شهرستانهای غربی استان کردستان وافزایش صادرات به عراق اجرا شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;