افتتاح سه نیروگاه بزرگ فسیلی

به گزارش تاسیسات نیوز، وزیر نیرو با تأکید بر اینکه در ایران برنامه‌ریزی وسیعی در زمینه تکنولوژی منابع تجدیدشونده صورت می‌گیرد، گفت: در برنامه ششم توسعه و با تصویب مجلس، 5 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدشونده بادی و خورشیدی در کل کشور ایجاد می‌شود.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس ، حمید چیت‌چیان پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تکنولوژی پنل‌های نیروگاه خورشیدی کاندایایی و دو اینورتر آلمانی هستند، اظهار کرد: صنعت برق در سال‌های اخیر تحولات بسیار بزرگی را تحربه کرده که یکی از آنها روی آوردن به تولید برق از طریق منابع تجدیدشونده است.





وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر هزینه سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی کاهش یافته و دنیا در حال توسعه در زمینه منابع تجدیدشونده است.





وزیر نیرو با تأکید بر اینکه در ایران برنامه‌ریزی وسیعی در زمینه تکنولوژی منابع تجدیدشونده صورت می‌گیرد، گفت: در برنامه ششم توسعه این مسئله توسط مجلس به تصویب رسیده است تا 5 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدشونده بادی و خورشیدی در کل کشور ایجاد شود.





وی اضافه کرد: بزرگترین نیروگاه خورشیدی در کشور یک مگاواتی بود که اکنون دو نیروگاه 7 مگاواتی که در مجموع 14 مگا وات است در همدان ساخته شد.





چیت‌چیان با بیان اینکه یکی از مزیت‌های این نیروگاه اینکه آلودگی هوا ندارد، گفت: امکان ساخت نیروگاه خورشیدی در سایزهای بزرگ و کوچک متناسب با نیازهای منطقه وجود دارد.





وی به راندمان بسیار بالای تولید برق و هزینه کم آن اشاره کرد و افزود: این دو نیروگاه با سرمایه‌گذاری دو کشور آلمان و ایرلند انجام شده است که امیدواریم در مدت کمی شاهد 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور باشیم.





وی با اشاره به افتتاح 3 سد در ایام دهه فجر یادآور شد: همزمان با ایام دهه فجر 6 سد آبگیری و 3 نیروگاه بزرگ فسیلی نیز افتتاح خواهد شد.





وزیر نیرو در ادامه افتتاح 21 پروژه آبرسانی را برشمرد و اظهار کرد: 22 شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب افتتاح می‌شود.




وی با اشاره به وضعیت آب و برق روستا‌ها ادامه داد: یک‌هزار و 375 روستا به جمع روستاهای دارای آب شیرین اضافه می‌شود و 525 روستا نیز به شبکه برق متصل خواهد شد.




چیت‌چیان تصریح کرد: ساخت و افتتاح نیروگاه خورشیدی در همدان نشان‌دهنده این امر است که ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر سرعت گرفته است.





وی در بخش پایانی سخنانش به وضعیت سد تالوار همدان اشاره کرد و یادآور شد: پروژه سد تالوار ساخته شده و تعطیل نیست.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;