بلند مرتبه‌سازی را رها کنیم

به گزارش تاسیسات نیوز، محمدرضا بادامچی نماینده تهران در مجلس در گفت وگو با آرمان گفت: بلند مرتبه‌ سازی از سازو کارهای ویژه برخوردار است. در کشورهای پیشرفته اقدامات برای بلندمرتبه‌سازی در کنار ساخت فضای سبز و تفریحی انجام می‌شود.





هم اکنون در اغلب نقاط دنیا بلندمرتبه‌سازی فرهنگ مورد استقبال عموم است. در کشورهای پیشرفته با ایجاد ساختمان‌های بلندمرتبه به نسبت فضا‌هایی مطابق با نیاز منطقه و جمعیت ساکن در آن محدود تشکیل می‌شود. در اغلب کشورهای دنیا بلندمرتبه‌سازی از اصول کارشناسی و حرفه‌ای برخوردار است.





در دیگر کشورها ساخت‌وسازها با ایجاد تمهیدات برای جلوگیری از بروز آلودگی‌های صوتی، ایجاد فضای سبز و… همراه است. هم‌اکنون در کلانشهر تهران شاهد ساخت ساختمان‌های سر به فلک کشیده بدون در نظر گرفتن اصول شهرسازی هستیم. از سوی دیگر در مناطق جنوب شهر تهران فضا‌های متروکه مشاهده می‌شود.





در این مناطق زیرساخت‌ها برای ساخت‌وساز ساختمان‌های بلندمرتبه فراهم است، اما هرگونه اقدام بلندمرتبه‌سازی باید با در نظر گرفتن فضای سبز و دیگر اولویت‌ها انجام شود. در اصل بلندمرتبه‌سازی از گسترش سطحی شهر جلوگیری می‌کند.




مخالفان، دنبال منصرف‌ کردن روحانی ‌‌اند

 

داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح‌ طلب در گفت وگو با آرمان می گوید: مسائلی که درباره آقای روحانی و برادر او مطرح می‌شود، عمدتا تحت تاثیر فضای انتخابات است.





عمده این بحث‌ها برای انتخابات سال 96 صورت می‌گیرد. بسیاری از این مسائلی که بیان می‌شود، مستند نیستند. این افراد با مطرح کردن این اتهامات، به دنبال کشف حقایق نیستند و سعی در خدشه‌دار کردن اعتماد مردم به روحانی را دارند. اغلب موضوعاتی که در رسانه‌ها علیه او مطرح می‌شود جنبه تبلیغاتی و سیاسی دارد.




تردیدی نیست که هدف از این رفتارهای جناحی، تخریب رئیس جمهور است و این افراد به دنبال بهره‌برداری سیاسی به نفع خودشان هستند. از این رفتارها، اهداف دیگری نیز دنبال می‌شود که تلاش برای رد صلاحیت روحانی و نفی جریان اعتدالی و اصلاح‌طلب است.




تنها راه پیشرفت حمایت از روحانی است

 

حجت‌الاسلام حسین انصاری راد نماینده سابق مجلس در گفت وگو با آرمان بیان داشت: در حال حاضرتنها راه پیشرفت همین راهی است که آقایان روحانی، ظریف و طیب‌نیا رفته‌اند و ملت خوب می‌داند که راه‌حل مشکلات از درون همین دولت می‌گذرد. آقای روحانی تنها انتخاب آینده برای ریاست‌جمهوری است و تخریب‌های مخالفان وی نمی‌تواند تاثیری در اراده و تصمیم ملت روشن و بیدار ایران داشته باشد.



ترامپ به دموکراسی آمریکا ضربه می‌زند

 

 

داوود هرمیداس باوند تحلیلگر روابط بین ‌الملل در گفت وگو با آرمان گفت: موضع‌گیری‌های ترامپ نشان می‌دهد که وی یک سیاستمدار ناشی است و به همین دلیل ممکن است جامعه آمریکا را با خطرهای جدیدی مواجه کند. ترامپ بیش از آنکه تلاش کند از هوش سیاسی خود استفاده کند از ثروت هنگفت خود برای اقناع افکار عمومی استفاده می‌کند.





ترامپ به صورت مرتب از تغییر وضع موجود صحبت می‌کند. این در حالی است که مردم به صورت طبیعی و ذاتی از تغییر وضعیت موجود حتی اگر هیچ دلیلی نیز نداشته باشد استقبال می‌کنند. با این وجود سخنان ترامپ بیشتر در بین افکار عمومی ایجاد توهم و جهل می‌کند. سخنان ترامپ به هیچ عنوان پایه علمی و منطقی ندارد و بیشتر مصرف تبلیغاتی دارد. بدون شک ظهور ترامپ ضربات مهمی به دموکراسی آمریکا خواهد زد.




5 برنامه نوشتیم و اجرا نکردیم!

 

عزت‌ا… یوسفیان ملا، نماینده مجلس در گفت ‌و‌گو با آرمان درباره اشکالات موجود در تحقق برنامه‌ های توسعه می‌گوید: پنج بار تکرار کردیم و برای بار ششم هم نوشته‌ایم، اما نپرسیدیم که چرا پنج برنامه گذشته اجرا نشد؟ مشکل از کجاست؟ وقتی مشکل را بشناسیم آن را در برنامه جدید تکرار نمی‌کنیم. پس محاسبات دقیق و رصد برنامه‌های پیشین مهم‌ترین بخش است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;