افتتاح تصفیه خانه رزن راهی برای آب شرب

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، سید هادی حسینی‌بیدار، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار کرد: امسال توانستیم تصفیه‌خانه فاضلاب همدان را با تلاش همکاران آبفا به میزان کیفیتی برسانیم که با این اقدام نزدیک به کیفیت آب شرب شده و BOD آن زیر 50 است.





وی با بیان اینکه پساب فاضلاب در اختیار نیروگاه مفتح قرار می‌گیرد، گفت: این امر باعث شده تا از بازچرخانی آب استفاده کنیم و هم نیروگاه از آب‌های زیرزمینی دشت فامنین استفاده نکند.





مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: سومین اثر تصفیه‌خانه فاضلاب اینکه نیروگاه امسال توانست از اکثریت توان خود در تولید برق برخوردار باشد.





وی با اشاره به اینکه زیر پوشش قرار گرفتن شهروندان از خدمات فاضلاب از 20 درصد به 67 رسیده است، گفت: این در حالی است که خدمات فاضلاب در کشور 45 درصد است.





حسینی‌بیدار شهرستان فامنین را تنها شهر فاقد تصفیه‌خانه فاضلاب دانست و خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب رزن با اعتبار 7.5 میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است که به زودی به دست وزیر نیرو و مسؤولان استان افتتاح می‌شود.





وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر شبکه‌هایی که اجرا شده به 27 کلکتور اصلی فاضلاب نصب شده و در حال حاضر پساب آنها به تصفیه‌خانه فاضلاب انتقال می‌یابد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;