اعلام قیمت شیرآلات فولادی هم لحظه ای شد!

قیمت شیرآلات فولادی با توجه به استفاده ای که دارد بسیار مهم می باشد خرید شیر سوزنی فولادی و خرید شیر فلکه فولادی از مهمترین این دست از شیرآلات می باشد.
به گزارش تاسیسات نیوز،قیمت شیرآلات فولادی به جهت نوع فولادی که در ساخت شان استفاده می شود گران تر و با کیفیت تر از شیرآلات دیگر می باشد. شیرآلات فولادی از جمله پیشرفته ترین و مهم ترین شیر های قابل استفاده در صنایع امروزی می باشند. شیرآلات فولادی تجهیزات مکانیکی هستند که برای باز و بست، تنظیم و کنترل جریان مایعات یا گاز ها در یک سیستم لوله کشی به کار می رود. شیرآلات فولادی در صنایع مختلفی چون پتروشیمی، صنایع نفت و گاز و آب و فاضلاب جهت انتقال سیالات گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.
کلاس شیرها نشان دهنده فشار کاری شیرها در دمای کاری آن ها بر اساس استاندارد  ASME B16.34می باشد. شیرآلات فولادی در گرید های مختلفی طراحی و تو لید می شود، گرید های اصلی تحت پوشش این استاندارد عبارتند از ۱۵۰ ، ۳۰۰ ، ۶۰۰ ، ۹۰۰ ، ۱۵۰۰ ، ۲۵۰۰ و ۴۵۰۰ می باشد. در هنگامی که نیروی زیادی برای باز و بسته کردن ولو مورد نیاز باشد مانند شیر های سایز “۶ به بالا ، کلاس ۹۰۰ ، ۱۵۰۰ از سیستم چرخ دنده و گیر بکس استفاده می شود. فولادی که در این شیر ها استفاده می شود معمولاً از آلیاژ WCB یا WCC هستند. و در سایز های ۲٫۵ الی ۳۰ سانتی متری عرضه می شود.
انواع شیرآلات فولادی
شیرآلات فولادی در انواع مختلفی از جمله شیر فلکه کشویی فولادی، شیرآلات اطمینان فولادی، شیرآلات صافی فولادی، شیرآلات فلکه سوزنی فولادی، شیرآلات پروانه ای فولادی و یک طرفه و غیره طراحی، تولید می شوند در ادامه دو مورد از مهمترین نوع این شیرآلات را برایتان شرح می دهیم:
خرید شیر فلکه فولادی
خرید شیر فلکه فولادی برای قطع و وصل جریان صورت می گیرد. این شیر ها برای تنظیم جریان به کار برده نمی شوند یا به طور کامل باز هستند و یا کاملاً بسته می باشند. و قرار دادن آن ها در وضعیت نزدیک به حالت بسته باعث فرسایش شیر می شود. این شیرآلات صنعتی که به شیر های فلکه کشویی معروف هستند یک دیسک گوه ای دارند که این دیسک می تواند انعطاف پذیر یا سخت باشد و جهت قطع و وصل جریان سیال کاربرد دارند.
این محصول به طور کلی دارای کلاس کاری ۱۵۰ الی ۲۵۰۰ است. در واقع شیر فلکه کشویی افت فشار کمی داند و استفاده از آن بر سر لوله های طویل می تواند یک انتخاب بی نظیر محسوب شود. شیر فلکه فولادی را می توان برای اکثر سیالات مانند بخار، روغن، آب و گاز استفاده کرد.
خرید شیر سوزنی فولادی
خرید  شیر سوزنی فولادی که دارای دقت بالایی برای جریان و تنظیم جریان مایعات و گاز می باشند بسیار مهم است. ساختار این شیر به گونه ای است که محتوای شیر به یک حفره وارد می شود، بعد از یک جریان در نود درجه، وارد نوک یک مخروط می شود، سپس جریان از بین حفره خارج می شود. این شیر های سوزنی دارای یک سیت  با سطح مقطعی بزرگ هستند که در برابر جریان مقاومت می کنند. ساختار این نوع شیر ها اغلب ظریف و کوچک می باشد، به این خاطر در فرآیند هایی که حساسیت بالا دارند از این نوع شیرآلات استفاده می شود.
این شیر ها بسیار شبیه به شیر های کروی هستند اما در نوع مسدود کننده جریان، تفاوت هایی با آن شیر ها دارند. خاصیت کنترل کنندگی شیر های سوزنی موجب شده است که در موارد آزمایشگاهی یا نفتی از آن ها برای کنترل جریان سیالات مورد نظر استفاده شود. برای ساخت شیر های سوزنی از مواد مختلفی استفاده می شود که رایج ترین آن ها فولاد ضد زنگ و برنج می باشد.
مزایای شیرآلات فولادی
این شیرآلات نسبت به سایر شیرآلات، فوق ‌العاده قوی ‌تر و با دوام ‌تر هستند. به همین دلیل هم، شیرآلات ساخته ‌شده از فولاد، در برابر فشار، شکستن و یا ترک خوردن، مقاومت زیادی از خود نشان می ‌دهند. این شیرآلات، در برابر دما هم مقاومت زیادی از خود نشان می ‌دهند.
شیرآلات فولادی عمر مفید و دوام بالایی دارند و نسبت به فرسودگی و آسیب با آب های سنگین بسیار مقاوم هستند. دیگر ویژگی شیرآلات فولادی این است که این شیر ها در مقابل واکنش اکسیداسیون بسیار با دوام اند و به هیچ عنوان زنگ نخواند و از دیگر ویژگی های شیرآلات فولادی این است که این شیر ها در مقابل واکنش اکسیداسیون بسیار با دوام اند و به هیچ عنوان زنگ نخواهند زد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;