اظهارنظر جنجالی نماینده مجلس در باره مسکن

به گزارش تاسیسات نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وعده‌های دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بود که متاسفانه با گذشت بیش از یکسال از عمر این دولت تنها شاهد ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بودیم.
سیدناصر موسوی لارگانی در مورد رشد بی رویه قیمت مسکن و قانون جهش تولید مسکن، گفت: یکی از وعده‌های دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بود که متاسفانه با گذشت بیش از یکسال از عمر این دولت تنها شاهد ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بودیم، در کنار این مسئله قانون جهش تولید مسکن هم به درستی اجرای نشد.
نماینده مردم فلاورجان مجلس شورای اسلامی افزود: عدم توانایی دولت در ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کنار عدم اجرایی شدن قانون جهش تولید مسکن منجر به نجومی شدن قیمت مسکن شد که به تبع آن شاهد رشد بی رویه اجاره بهای منزل مسکونی هم هستیم؛ در حال حاضر مستاجران به قیمت خرید مسکن در ۸ سال گذشته، می‌توانند سرپناهی را برای خود و خانواده‌هایشان اجاره کنند بر همین اساس عملیاتی شدن قانون جهش تولید مسکن یکی از ضروریات جامعه امروز ما است.
وی با اشاره به اجرایی نشدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی تصریح کرد: با توجه به تعداد زیاد خانه‌های خالی در تهران و سایر استان‌ها که به صورت انبوه ساخته شده و مالکان آن حاضر به اجاره دادن یا فروختن آنها نیستند باید فکری اساسی در مورد این مسئله اندیشیده شود، از طرفی باید در نظر داشته باشیم مالیات بر خانه‌های خالی هم به درستی به مرحله عملیاتی شدن برسد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: با گذشت زمان ارزش افزوده خانه‌های خالی چندین برابر می‌شود و همین افزایش نجومی قیمت مسکن بی تردید نقشی در اجاره بهای آن نیز دارد، در کنار افزایش قیمت کالاهای اساسی، امروز نرخ اجاره بهای منازل مسکونی هم معضل بزرگی شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;