اصلاح و بازنگری اساسنامه‌های شرکت‌های وابسته در شورای شهر

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از آغاز اصلاح و بازنگری اساسنامه‌های شرکت‌های وابسته و تابعه شهرداری تهران برای تصویب در شورای شهر تهران خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، محمدعلی الفت‌پور با بیان این مطلب گفت: این مرکز با همکاری اداره کل امور مجامع و حسابرسی و به‌منظور ساماندهی ماموریت‌ها و وظایف شهرداری تهران و در  اجرای مفاد ماده هشتاد و چهارم (۸۴) قانون شهرداری مصوب ۱۳۳۴ و اصلاحات بعدی آن، اصلاح و بازنگری اساسنامه‌های شرکت‌های وابسته و تابعه شهرداری تهران را برای تصویب در شورای اسلامی شهر تهران آغاز کرد.
وی افزود: در این راستا با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و بررسی اساسنامه‌های شرکت‌های وابسته و تابعه شهرداری تهران، ضمن ساماندهی وظایف و مأموریت‌های شرکت‌ها و حذف مأموریت‌های موازی، تاکنون اساسنامه (۱۰) شرکت نهایی و اساسنامه بقیه شرکت‌ها نیز در شرف نهایی شدن است.
به‌گفته رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران و بنابر مفاد بند پانزدهم (۱۵) ماده هشتادم (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۰۳/۰۱، این اساسنامه‌ها در قالب لایحه‌ای جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال می شود.
بر اساس گزارش سایت شهر، الفت‌پور در پایان تصریح کرد: مرکز نوسازی و تحول اداری تلاش کرده است تا در چارچوب قوانین ملاک عمل ضمن بازنگری در مفاد اساسنامه‌ها، با واگذاری بخشی از مأموریت‌ها و وظایف شهرداری به آنها، مفاد اساسنامه‌ها را در قالب ۲۰ ماده و ۳۹ تبصره با رویکرد چابک‌سازی شرکت‌ها نهایی کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;