اصلاح قانون نظام مهندسی در اولویت کاری مجلس است

دکتر رضایی کوچی نماینده مجلس و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی اعضا نهمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسی و انتظارات از سازمان نظام مهندسی گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی باید در اولویت کاری قرار گیرد و به زودی این مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش تاسیسات نیوز، دکتر رضایی کوچی در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس افزود: در این راستا با همکاری و هماهنگی سازمان نظام مهندسی و دیگر اعضای کمیسیون مجلس، برنامه ها و کارهای اساسی صورت گرفته و قطعا تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا هرچه زودتر این قانون اصلاح شده تا سازمان نظام مهندسی با فراغ بال به خدمت رسانی به جامعه مخاطب خود بپردازد.
وی در ادامه گفت : همیشه در کنار عزیزان نظام مهندسی بوده و هستیم، همکاری و همیاری کمیسیون عمران مجلس جهت حل مشکلات همیشه بوده و خواهد بود. باید در این راستا تلاش کنیم تا فضای دوستانه در شورای مرکزی سازمان بوجود آوریم که این تفاهم باعث ارتقای کیفیت در ساخت و ساز شود.
وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از موضوعات مربوط به حوزه مسکن و ساخت و ساز از جمله زلزله، ترافیک، معماری اسلامی و خیلی از موارد دیگر از موضوعات مرتبط با مسکن، زیر سایه حوزه حمل و نقل در وزارت راه و شهر سازی کم رنگ شده و این به معنای این است که باید وزارت راه و شهر سازی تفکیک شود، لذا سازمان نظام مهندسی به عنوان بازوی اصلی در این زمینه باید کمک کند تا مشکلات فرا رو هرچه زودتر حل شود.
دکتر رضایی در ادامه خاطر نشان کرد: موضوع مهم دیگر در بحث ساخت و ساز حاشیه نشینی است. در این خصوص زمین های بی کیفیت را انتخاب می کنیم و شهر را توسعه می دهیم بدون این که به فکر کیفیت سازی باشیم. هیچ برنامه ای در این خصوص نداریم و فقط به صورت روزمرگی کار انجام می گیرد، لذا باید برای احیای بافت های فرسوده کمک کنیم تا بتوانیم خانه های با کیفیت در اختیار مردم قرار دهیم و حاشیه نشینی را نیز کم کنیم.
دکتر رضایی کوچی در ادامه گفتگو در خصوص انتظارات کمیسیون عمران مجلس از سازمان نظام مهندسی گفت: سازمان نظام مهندسی باید استقلال داشته باشد و مستقل اداره شود. باید به نظام مهندسی اعتماد داشته باشیم و در این راستا ما را به عنوان حامی و پشتوانه خود حساب کنید. همیشه حامی سازمان نظام مهندسی بوده و هستیم.
وی در ادامه افزود :در این راستا سازمان نظام مهندسی در بحث درآمد باید شفاف سازی کند و با صلابت گام بردارد ‌، ضمن اینکه نظارت های این سازمان باید ضمانت اجرایی داشته باشد و سازمان نظام مهندسی بتواند در این راستا گام های اساسی بردارد. همچنین سازمان نظام مهندسی باید در خصوص فرونشست زمین و گسل جدی ورود کند تا شاهد اتفاقات و خسارات کمتری در این زمینه در کشور باشیم .
دکتر رضایی کوچی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی به عنوان بازوی اصلی صنعت ساختمان کشور مورد حمایت و توجه ویژه مجلس است و تمام تلاش خود را در جهت استقلال کامل این سازمان به کار خواهیم بست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;