اصحاب سه‌شنبه!

روح اله واصف – مدیر مسئول و سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: به نام خدا، همکاران گرامی سلام و خدا قوت؛ چندی قبل در نوشته یکی از همکاران در گروه‌های مجازی که به برخی از فرآیندها اعتراض داشت، گروهی با عنوان اصحاب سه‌شنبه مورد خطاب قرار گرفت و از آن‌ها نام برده شد. این اصحاب سه‌شنبه کیستند؟ چرا مورد خطاب قرارگرفتند و در کجای جامعه حرفه‌ای ما قرار دارند؟ آیا گروهی زیرزمینی و با تفکرات خاص هستند که به دنبال کسب قدرتند؟ چنانی که سال‌ها آقای احمدی‌نژاد و دوستانشان چنین کردند و سرانجام سنگر قدرت را فتح؟ آیا دولتی در سایه هستند که تصمیماتی می‌گیرند و فشارها بر مدیران را برنامه‌ریزی می‌کنند چنانی که در تمام دولت‌های گذشته ایران چنین سایه‌های سنگینی وجود داشته‌اند؟ و یا این خطاب بی‌هدف و بی‌اساس بوده است؟

در اواخر سال ۱۴۰۰ و اوایل ۱۴۰۱ عده‌ای از مهندسان نگران از وضعیت نامناسب نظام‌مهندسی ساختمان تهران که سقوط نظام‌مهندسی و از دست رفتن درآمدهای مهندسان همکار را می‌دیدند در جلسات دوستانه‌ای تصمیم می‌گیرند به بررسی ریشه‌ای مشکلات بپردازند و برای آن‌ها راه‌حل هایی بیابند. این جمع دوستانه به آرامی شروع به تشکیل جلسات منظمی در سه‌شنبه هر هفته نمود و از صاحبان اندیشه و کسانی که در صنف موثرند دعوت به شرکت در این جلسات کرد. موارد مختلف بررسی شد و مشکلات مشخص. این گروه برای آن‌که متهم به پنهان‌کاری نشود نام گروه تغییر و تحول را بر خود نهاد، نشان‌واره(لوگو) برای خود طراحی کرد و حتی در تلگرام صفحه‌ای تشکیل داد و در مورد خود نوشت: “هدف از تشکیل با توکل به خداوند متعال و در شرایطی که جامعه مهندسان استان تهران در بحران آشفتگی صنفی، سوء مدیریت کلان و معضلات معیشتی فراگیر قرارگرفته است، رفع معضلات مهندسان مکانیک (در صورت مشارکت همگانی مهندسان دلسوز و مدبر) و در صورت موفقیت، مشارکت با سایر رشته‌های ساختمان (خصوصاً معماری، عمران و تاسیسات برقی) می‌باشد تا ان‌شاءالله قدم‌های موثری برای همه همکاران گرانقدر برداشته شود.”
این گروه با شناسایی گروه‌ها، صنف‌ها، اشخاص مؤثر و حتی شرکت‌های مهم تلاش نمود که میان افراد حقیقی یا حقوقی تشکیل‌دهنده بدنه صنف ارتباطی سازنده ایجاد کند و باعث هم‌افزایی آن‌ها شود. جالب است که در گروه‌های مجازی مختلف بسیاری از افراد این گروه نقدهای جدی و سازنده خود را بی‌محابا اعلام می‌کنند و باوجود آن‌که معدودی از اعضای آن سمت‌هایی در سازمان نظام‌مهندسی دارند، هیچ سانسوری نه در اعتراض و نه در پاسخ ندارند. این نکته جالب نشان می‌دهد که این گروه به دنبال اصلاح امور است و نه قدرت؛ و مهم نیست که حتی از اعضای خود نقد کنند. جالب است که برخی از پیشنهاد‌های آن‌ها به گوش صاحبان امور رسیده و تعدادی از آن‌هانیز عملیاتی شده است!
در محیط طوفان‌زای فعلی باید چنین تلاش‌هایی را ارج نهاد و تشکیل مداوم حدود ۵۰ جلسه را فی‌نفسه خدمتی به صنف دانست، هرچند که در خود سازمان جلسات فراوانی که باید تشکیل می‌شد نشد!
تا بعد!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;