استفاده غلط از کامپوزیت در تمام ساختمان‌ها

مدیر عامل سابق شرکت بازآفرینی شهری ایران با تأکید بر اینکه هیچ قانونی برای اینکه معماری ساختمان‌های احداث شده به سمت معماری ایرانی اسلامی برود نداریم،‌گفت: استفاده ازکامپوزیت در تمام ساختمان‌ها در تمام نقاط شهری اشتباه است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ هوشنگ عشایری، در پاسخ به این سوال که  چرا معماری ساختمان‌های دولتی و مسکونی ایرانی ـ اسلامی نیست،‌گفت: این عدم گسترش و رفتن به سمت معماری ایرانی ـ اسلامی به فرآیند تعریف نشده باز می‌گردد که متأسفانه در نظام منظر شهری و معماری شهری به این موضوع توجه نشده است.
وی با بیان اینکه باید نظام منظر شهری و معماری طراحی‌ها مبتنی بر هنر اصیل اسلامی عملیاتی شود،‌ادامه داد:‌ هیچگاه در نظام شهری و قانون شهرداری‌ها درباره الزامات به به طراح و محاسب و مالک ساختمان‌ها که در نقشه ساختمان نقش دارند  تأکید نشده است.
عشایری اظهار داشت: در کشورهای تاریخی مثل ایران باید یک محدوده‌ای برای ساخت واحدهای مسکونی با معماری ایرانی ـ‌ اسلامی تعریف شود به عنوان مثال در شهرهای تاریخی کشور ایتالیا و انگلیس محدوده‌هایی برای ساخت و ساز این گونه معماری‌ها تعریف شده است که باید نظام طراحی شهری و نظام معماری دارای الگو باشد.
مدیر عامل سابق شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد:‌ اگر می‌خواهیم به سمت معماری ایرانی ـ اسلامی و به سمت نظام منظر شهری حرکت کنیم باید آئین‌نامه و قوانین نظام شهری را تدوین کنیم و شهرداران مناطق هم آن را به معماران ارائه دهند.
عشایری با اشاره به اینکه برای داشتن قوانین توسعه معماری ایرانی ـ‌ اسلامی باید این موضوع را در کمیته منظر شهری کمیسیون ماده ۵ معماری و شهرسازی تصویب شود، افزود: باید نظام طراحی و معماری در کشور و محلات تابع نظام معماری باشد چرا که بنده معتقد هستم که در حال حاضر رفتن به سمت معماری ایرانی ـ اسلامی در حد توصیه است باید قانون و الزامی برای آن تدوین شود.
وی تصریح کرد: البته برخی معماران عنوان می‌کنند که نباید تابع نظام سنتی باشیم و باید به سمت معماری مدرن نیز حرکت کنیم که این موضوع جای بررسی و گفت‌وگو دارد.
وی افزود: پس باید راه باز باشد و اگر برخی دوست دارند در معماری ایرانی ـ اسلامی زندگی کنند به راحتی از این معماری‌ها استفاده کنند و اگر برخی دوست دارند از معماری مدرنیته استفاده کنند باید به نقاطی از شهرها بروند که امکان ساخت این واحدهای مسکونی وجود دارد.
*در تمام نقاط کشور در نمای ساختمان‌ها از کامپوزیت استفاده می‌شود
عشایری تأکید کرد:  متأسفانه در حال حاضر می‌بینیم که در معماری‌های سطح کشور و در تمام نقاط کشور در نمای ساختمان‌ها از کامپوزیت استفاده می‌شود.
وی افزود: متأسفانه کامپوزیت در نمای ساختمان‌های مناطق سردسیر و گرمسیر استفاده می‌شود در حالی که کامپوزیت باید در نمای ساختمان‌های مناطق معتدل مورد استفاده قرار بگیرد.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;