استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی در روستا‌های کردستان

۹۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان در روستا‌های کردستان توزیع شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: ۹۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس خریداری و بصورت رایگان تحویل بهره‌برداران محلی شد.
علی‌اکبر محمدپناه افزود: امسال ۹۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۹۷ تهیه و با هدف کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم جنگلی جهت مصرف تامین آب گرم به بهره‌برداران روستایی شهرستان‌های مریوان، بانه، کامیاران، سروآباد و دیواندره واگذار شد.
او گفت: ۳۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به اهالی روستای عیسولی مریوان، ۲۹ دستگاه به اهالی روستا‌های کوله‌بز، دول ارزن، دارینه، گرماب، نیروان و برویشکانی از توابع شهرستان بانه، ۱۰ دستگاه در روستای سرخه توت کامیاران، ۱۰ دستگاه در روستای کلجی سروآباد و سه دستگاه برای تامین آبگرم مصرفی مدارس روستا‌های هزار کانیان، مودی و آبباره شهرستان دیواندره، تحویل داده شده است.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان اضافه کرد: امسال نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پروژه پایش، پیشگیری، کنترل و مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی در سطح ۲۶۰۰ هکتار، ایجاد کمربند حفاظتی به طول ۳ هزار متر و نیز تغییر الگوی سوخت با استفاده از آبگرمکن خورشیدی برای ۳۸ خانوار پیش‌بینی شده است.
محمدپناه با بیان اینکه تغییر الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگل‌ها از برنامه‌های استراتژیک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است، افزود: این طرح به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل‌نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی صورت گرفته است.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;