استراتژی راهروهای تهویه در فرانکفورت برای مقابله با گرما

مدیران شهر فرانکفورت برای کاهش گرمای شهر، راهکاری موسوم به راهروهای تهویه را در نظر گرفته‌اند که اجازه می‌دهد هوای خنک در سطح شهر گردش داشته باشد.
به گزارش تاسیسات نیوز، فرانکفورت، برنده سابق عنوان شهر درختی اروپا، در زمینه پوشش سبز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. طبق یک مطالعه ماهواره‌ای اخیر، درختان می‌توانند دمای سطح را تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد در تابستان کاهش دهند، بنابراین وجود حدود ۲۰۰ هزار درخت در فضاهای عمومی این شهر یک ویژگی مثبت برای کاهش دمای فرانکفورت است. علاوه بر این، فرودگاه فرانکفورت، چهارمین فرودگاه بزرگ اروپا، حدود ۴۰ هزار متر مربع فضای بام سبز دارد که نقش بسزایی در تهویه و پاکسازی هوا دارد.
فرانکفورت به‌عنوان یکی از گرم‌ترین شهرهای آلمان، ساختارهایی دارد که مانع از افزایش بیشتر گرما می‌شود؛ این شهر دارای راهروهای تهویه موسوم به «Luftleitbahnen» است؛ این نام به بخش‌هایی از شهر اطلاق می‌شود که در آن ساختمان‌های مرتفع یا درختان بزرگ وجود ندارد و به این ترتیب هوای خنک از مناطق اطراف جذب شود و در شهر گردش پیدا می‌کند.
استراتژی راهروهای تهویه در فرانکفورت برای مقابله با گرما
به عنوان مثال، Luftleitbahn در مجاورت رودخانه Nidda، اجازه می‌دهد تا ۴۰ هزار متر مکعب هوای سرد در هر ثانیه در شب‌های تابستان به شهر جریان پیدا کند.
علاوه بر این، فرانکفورت بعضی از ساختمان‌های جدید شهر را ملزم کرده که دارای سقف‌های سبز پوشیده از گیاهان باشند که می‌توانند در روزهای آفتابی تا چندین درجه سانتی‌گراد خنک‌تر از همتایان سنتی خود باقی بمانند. صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش آلودگی صوتی و حذف گرد و غبار از جمله مزایای این سقف‌های سبز است.
استراتژی راهروهای تهویه در فرانکفورت برای مقابله با گرما
در سال ۲۰۰۷، فرانکفورت مقررات جدیدی را در مورد استانداردهای «خانه غیرفعال» برای ساختمان‌های نوساز یا بازسازی‌شده متعلق به شهرداری تصویب کرد که از حیث انرژی بهره‌وری بالایی دارند. قرار است تا سال ۲۰۵۰ تمام نیازهای انرژی این ساختمان‌ها توسط منابع تجدیدپذیر برآورده شود؛ بهره‌برداری از انرژی‌های پاک نقش مهمی در کاهش دمای شهرها دارد.
علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که متخلخل بودن سطوح جاده و روسازی رابطه پیچیده‌ای با اثرات گرمای شهری دارد، اما در ترکیب با سایر موارد به طور بالقوه می‌تواند دمای تابستان در شب را کاهش دهد. برنامه‌ریزان شهری در فرانکفورت نیز این مؤلفه را در نظر گرفته‌اند و اجرای سطوح متخلخل بیشتری را در سطح شهر در اولویت قرار داده‌اند که این تصمیم به مدیریت آب نیز کمک می‌کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;