استاندارد محصولات بهداشتی تشویقی است/ الکل۹۶درصد اجباری

استانداردهای تدوین شده محصولات بهداشتی تشویقی است و فقط  استاندارد الکل خالص ۹۶ درصد مشمول استاندارد اجباری است که تحت نظارت و کنترل استاندارد قرار دارد.
به گزارش تاسیسات نیوز، نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اعلام این خبر  درمورد استاندارد ماسک گفت: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان یکی از اعضای سازمان بین المللی استاندارد بر اساس مقررات موجود، وظیفه تدوین استانداردها را عهده دار است.
وی با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا با نیازهای جدیدی مواجه شدیم که لازم بود تمرکز بیشتری بر روی آنها داشته باشیم افزود: مقررات و الزامات استانداردهای تجهیزات حفاظت شخصی ، پایپوش ها، پوشاک حفاظتی، دستکش ها، تجهیزات الکتریکی پزشکی، شوینده ها، سترون سازها و مدیریت پزشکی که با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه تدوین شد هم اکنون از طریق پورتال سازمان ملی استاندارد ایران در اختیار همه قرار دارد.
  • رعایت استاندارد الکل ۹۶ درصد اجباری است
وی در پاسخ به کنترل و نظارت بر محصولات بهداشتی توضیح داد: استانداردهای تدوین شده تشویقی است و فقط  استاندارد الکل خالص ۹۶ درصد مشمول استاندارد اجباری است که تحت نظارت و کنترل استاندارد قرار دارد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه ۴۰ واحد تولیدی در کشور الکل خالص ۹۶ درصد تولید می کنند اظهار داشت: از این تعداد ۳۴ واحد پروانه کاربرد علامت استاندارد را دریافت کردند و بقیه واحدها در مراحل تشریفات اداری برای دریافت پروانه هستند.
پیروزبخت در ادامه گفت: در انتهای سال گذشته  ۲۷۱ نمونه الکل ۹۶ درصد آزمایش شد که از این تعداد ۲۳۵ مورد قبول و ۳۶ مورد مردود اعلام شد.
  • تولید پراید متوقف شد
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه این سازمان سختگیری خود را در اجرای استانداردهای تولید خودرو اعمال می کند اظهار داشت: درمورد همه حوادث باید تمامی مولفه های موثر برحادثه درنظرگرفته شود که موثرترین مولفه بر حوادث خودرویی به عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مربوط است.
پیروزبخت افزود: در بسیاری از کشورها خودروهای کوچک مثل پراید نباید از شهر خارج شود و به عنوان خودروهای درون شهری مورد استفاده قرار می گیرد اما این مقررات در کشور ما حاکم نیست و متاسفانه بیشترین حوادث در جاده ها رخ می دهد.
وی با بیان اینکه در هر شرایطی استاندارد به وظیفه اش عمل می کند و مراقب سلامت و ایمنی جامعه است گفت: با اعمال استانداردهای ۸۵ گانه خودرو مراقب تولیدات خودروسازان هستیم .
  • فضای ناامن برای متخلفان استاندارد
پیروزبخت در ادامه با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان یک سازمان نظارتی و حاکمیتی بر محصولاتی که مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند، نظارت مستمر دارد افزود: تولیدکنندگان نمی توانند محصولات خود را بدون توجه به ضوابط استاندارد و  از راه خلاف در بازار عرضه کنند، چرا که محصولات از طریق طرح طاها و در چند مرحله توسط بازرسان سازمان ملی استاندارد ایران کنترل و شناسایی می شود.
وی درباره برخورد استاندارد با متخلفان توضیح داد: درصورت مشاهده تخلف واحدهای تولیدی، پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل  و خط تولید آن فرآورده خاص تا رفع مشکل و تایید مجدد استاندارد متوقف می شود.
  • هیچ کالای ضروری در گمرک نمی ماند
رییس سازمان ملی استاندارد ایران درباره ماندگاری کالا در گمرکات گفت: اگر کالای وارد شده به گمرک، همان موقع ترخیص و وارد بازار مصرف شود لازم است به تاریخ تولید و مصرف آن توجه شود، مثل لاستیک، اما مواد اولیه و حد واسط اگر براساس قوانین و مقررات استاندارد مشکلی نداشته باشد می تواند فرآیند ترخیص کالا را دنبال کند.
منبع استاندارد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;