استاندارد از تولید انبوه کولرهای آبی کم‌مصرف خبر داد

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: هم‌اکنون تعداد زیادی از شرکت‌های ساخت کولر آبی، مشغول تولید کولر با استاندارد جدید هستند و دیگر کولری با استاندارد رده انرژی G ،E و F تولید نمی‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهدی اسلام‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به نتایج تغییر استاندارد ساخت کولرهای آبی اظهار داشت: پروژه نصب موتورهای BLDC بر روی کولرهای آبی سال گذشته براساس تفاهم ما با وزارت نیرو در دستورکار قرار گرفت که به واسطه این فناوری، مصرف برق کولرهای آبی تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.
رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به روند طی شده برای ابلاغ این استاندارد گفت: نخستین فاز فعالیت ما توسعه این فناوری در صنعت کشور و سپس تولید انبوه این موتورها برای کولر آبی بود.
* تولید انبوه کولرهای آبی در دستور کار
وی افزود: در گام دوم، قراردادهای چندجانبه ساخت برای تولید انبوه این کولرهای کم‌مصرف با چندین شرکت معتبر ساخت کولر آبی منعقد شد.
اسلام‌پناه تأکید کرد: هم‌اکنون تعداد زیادی از این شرکت‌ها مشغول تولید کولر با استاندارد جدید هستند و دیگر کولری با استاندارد رده انرژی G،E و F تولید نمی‌شود.
این مقام مسئول گفت: ثمرات این تغییر در فصل تابستان و برنامه مدیریت مصرف برق وزارت نیرو آشکار خواهد شد و امیدواریم این مسئله زمینه کاهش استفاده از انرژی در بخش خانگی را فراهم کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;