ارتقاء کیفی آب تهران تاخرداد ماه سال آینده

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: تصفیه خانه ششم تهران تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد و با وارد مدار شدن این تصفیه خانه ۴ منطقه تهران از آب آشامیدنی با کیفیت برخوردار خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران به دلیل تاخیر در راه اندازی تصفیه خانه ششم و بارگذاری جمعیتی بالا در تابستان دچار مشکل کمبود آب و افت فشار آب می شوند.بنا به گفته مسئولان آبفای تهران اگر تصفیه خانه ششم راه اندازی شود، مشکل جمعیت زیادی از این منطقه و چند منطقه تهران نیز مرتفع می‌شود.
 سید حسن رضوی در پاسخ به این سئوال که آیا تصفیه خانه ششم تهران تا خرداد ماه سال آینده که مصرف آب افزایش می‌یابد، راه اندازی خواهد شد، گفت: تصفیه خانه ششم تهران تا خرداد ماه سال آینده وارد مدار بهره برداری خواهد شد و در حال حاضر در حال تکمیل تجهیزات سازه هستیم.
وی افزود: بعد از تحریم‌های ظالمانه موفق شدیم ۸۰ درصد تجهیزات تصفیه خانه ششم را از شرکتهای داخلی تامین کنیم و بیشترین تحویل را در فروردین ماه انجام خواهیم داد. چون مراحل تکمیل سازه به ۹۵ درصد رسیده به نظر می‌رسد مشکلی در راه‌اندازی تصفیه خانه ششم تا خرداد ماه نداشته باشیم.
رضوی گفت: با راه اندازی تصفیه خانه ششم مناطق ۲۱ و ۲۲ و ۱۸ و ۱۹ تهران به جای استفاده از آب مخلوط و چاه از آب سطحی بلا کیفیت بهره مند خواهند شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: با ورود تصفیه خانه ششم تهران دو نیم میلیون نفر از تهرانی‌ها از این تصفیه خانه منتفع خواهند شد.
به گفته وی، ارزش راه‌اندازی این تصفیه خانه با قیمت‌های فعلی حدود ۳ هزار میلیارد تومان است.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;