کاشان؛ پیشرو در نصب پنل های خورشیدی

رئیس اداره برق کاشان گفت: کاشان رتبه نخست نصب و بهره برداری از انرژی خورشیدی در استان اصفهان را دارد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، علیرضا عرب بیگی با بیان اینکه مجموعه‌های آب و برق هر کدام دارای سه قسمت هستند، اظهار داشت: تولید برق، انتقال برق از نیروگاه تا ابتدای شهر و توزیع برق سه قسمت مجموعه برق هستند و هر قسمت اداره مخصوص به خود را دارد و در وزارت نیرو به یکدیگر می‌پیوندند و بر همین اساس این موارد نشان دهنده گستردگی امور در حوزه وزارت نیرو است.
وی ضمن اشاره به وجود پنج منطقه ویژه مشترکین خانگی افزود: ما پنج تعرفه خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و تولید و سایر داریم و در تعرفه خانگی پنج نوع منطقه داریم که شهرستان کاشان منطقه چهار گرمسیری است که پلکان تعرفه آن ۱۰۰ کیلووات بود که با کاهش تعرفه برق پلکان تعرفه تا هزار کیلووات افزایش پیدا می‌کند.
رئیس اداره برق کاشان با بیان اینکه تنها در تعرفه خانگی و تجاری موضوع تعرفه پلکانی مطرح است، ابراز داشت: با کاهش اخیر تعرفه برق در کاشان متناسب با میزان مصرف، هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و این کاهش تعرفه فقط شامل بخش مرکزی این شهرستان است و میزان کاهش تعرفه برق علاوه بر مصرف برق خانگی در مصرف برق تجاری نیز اعمال می‌شود در حالی که میانگین یک کیلووات برق در کاشان ۹۹ تومان بوده اما در استان اصفهان ۷۲ تومان است.
عقد قرارداد برای تولید ۱۳۰۰ کیلووات انرژی خورشیدی در سال جدید
وی با بیان اینکه در سال گذشته کاشان مقام اول را در نصب و بهره برداری از سامانه خورشیدی با ظرفیت هزار کیلووات در استان اصفهان کسب کرده است، گفت: در سال جاری نیز برای تولید یک هزار و ۳۰۰ کیلووات انرژی خورشیدی عقد قرارداد شده اما تاکنون نصب نشده است که امیدواریم این مهم محقق شود و بتوانیم توان خود را در استفاده از انرژی خورشیدی افزایش دهیم.
عرب بیگی ضمن اشاره به پاداش‌های ارائه شده به مشترکین در سال گذشته اظهار داشت: در بخش مدیریت مصرف این واحد در سال گذشته هفت هزار میلیون ریال پاداش مدیریت مصرف به مشترکین صنعتی، کشاورزی و خانگی تخصیص داده شده است و جهت رفاه حال همشهریان کلیه کنتورهای دیماندی این شهرستان به کنتور فهام تبدیل و دو هزار و ۲۰۰ مورد کنتور مشترکین نیز بهسازی و تعویض شده است.
هشت هزار مگاوات کمبود برق در کشور داریم
وی با بیان اینکه در کشور هشت هزار مگاوات کمبود برق داریم، افزود: این کمبود در کاشان نیز به نسبت کل کشور است در حالی که پنج هزار مگاوات با پر شدسدها جبران، تا دو هزار و ۵۰۰ مگاوات با احداث نیروگاه‌های جدید جبران می‌شود و بر همین اساس در بدبینانه‌ترین حالت یک چهارم خاموشی نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.
رئیس اداره برق کاشان با بیان اینکه طبق پیش بینی‌های صورت گرفته پیش بینی می‌شود با کاهش تعرفه برق مصرف طی پنج سال دو برابر می‌شود، ابراز داشت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته احتمال می‌رود اگر شهروندان مدیریت مصرف برق نداشته باشند بیش از ۲۰ درصد افزایش برق داریم که این موضوع نگران کننده است.
یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش مصرف برق استفاده از پنل خورشیدی است
وی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از افزایش مصرف برق استفاده از پنل خورشیدی است که باعث کم شدن برق مصرفی در شبکه و کاهش آلودگی می‌شود.
عرب بیگی با بیان اینکه کاشان در پایین‌ترین رتبه وصول مطالبات در استان اصفهان داریم، گفت: اداره برق کاشان بیش از ۳۰ میلیارد تومان مطالبه دارد که حدود ۳۰ درصد اداری و مابقی خصوصی است چرا که میانگین قبض هر دوره سال گذشته در کاشان ۴۴ هزار تومان است در حالی که در استان ۳۴ هزار تومان است و بیش از ۵۰ درصد مطالبات ما مربوط به صنایع است.
بیش از ۲۰ سارق سیم برق در سال گذشته توسط نیروی انتظامی کاشان دستگیر شدند
وی با بیان میزان سرقت سیم برق در سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است، اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۲۰ سارق سیم برق توسط نیروی انتظامی دستگیر شده است که ارزش ریالی سیم‌های مسروقه به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است و بر همین اساس از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به سرقت‌های برق از ساعت ۲۲ تا شش صبح خاموشی‌های این ساعت را به ۱۱۰ و ۱۲۱ اطلاع دهند.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;