اختصاص تسهیلات بیمه‌ای ویژه طلاب به کارگران ساختمانی

کارگران

عضو کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با تأکید بر ضرورت ساماندهی این کارگران، گفت: حضور کارگران ساختمانی در سر چهار راه‌ها منظره خوبی ندارد و مجلس باید در این خصوص تدبیری اتخاذ کند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، «محمد باقری» در این باره اظهار داشت: سه سال پیش طرحی به نام ساماندهی کارگران ساختمانی از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب و برای تائید نهایی به شورای نگهبان فرستاده شد که متاسفانه به دلیل تاییدن شدن از سوی این شورا، دوباره به مجلس بازگشت.

 

وی اظهار کرد: هم اکنون کارگران ساختمانی در سر چهار راه‌ها و میادین اصلی شهر تجمع می‌کنند که منظره جالبی نیست زیرا برخی از افراد تصور می‌کنند این افراد متکدی هستند.

 

باقری گفت: در صورتی که اماکنی برای تجمع این افراد در نظر گرفته شود، کارگران ساختمانی در سرمای زمستان و گرمای تابستان می‌توانند در آن مکان‌ها در انتظار کار باشند.

 

عضو کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به موضوع بیمه کارگران ساختمانی گفت: هم اکنون ۳۲ مرکز تامین اجتماعی در سطح استان تهران فعال است که این مراکز باید پاسخگوی موضوع بیمه کارگران ساختمانی باشند.

 

وی ضمن درخواست تعیین دو یا چند شعبه تامین اجتماعی برای پیگیری موضوع بیمه کارگران ساختمانی، افزود: به طور مثال برای بیمه بسیجی‌ها و یا طلاب حوزه علمیه قم یک شعبه مشخص شده است و این افراد از مراجعه پراکنده به دیگر شعبات رهایی یافته‌اند اما این مشکل برای کارگران ساختمانی هنوز وجود دارد.

 

باقری گفت: همچنین هر شعبه به دلیل اشراف نداشتن کامل به موضوع بیمه کارگران ساختمانی درخواستی از کارگران دارد که موضوع بیمه کارگران ساختمانی را با دشواری و تعویق مواجه می‌کند.

 

به گفته این فعال انجمن صنفی هم اکنون ۳۲هزار کارگر ساختمانی در استان تهران ثبت شده‌اند که ۱۵ هزار نفر از آن‌ها مشکل بیمه خود را حل کرده، اما هنوز بیش از نیمی از آن‌ها بیمه نشده‌اند.

 

وی با بیان اینکه هنوز برای نیمه دوم سال جاری دستوری در خصوص بیمه کارگران ساختمانی ابلاغ نشده است، میزان حق بیمه کارگران ساختمانی را ۳۲ هزار تومان در ماه اعلام کرد و گفت: سه درصد این حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;