احداث نیروگاه خورشیدی در قزوین

به گزارش تاسیسات نیوز، ناصر گنجی معاون شهردار قزوین گفت: باتوجه به انعقاد تفاهم نامه های سرمایه گذاری در اجلاس شهرداران جاده ابریشم بسترهای لازم جهت احداث نیروگاه تولید انرژی خورشیدی در قزوین فراهم شد.

 

 

 

 

ناصر گنجی معاون سرمایه گذاری شهرداری قزوین اظهار کرد: پروژه سرمایه گذاری 14میلیون دلاری جهت ساخت نیروگاه خورشیدی در استان قزوین با تامین مالی کامل توسط سرمایه گذار در حال طی روند قانونی خود است و اکنون پیش نویس قرار داد در دست تهیه بوده و پس از تعیین متراژ دقیق زمین، طراحی این سایت نیروگاهی آغاز خواهد شد.





گنجی افزود: جلسات متعددی با حضور مدیران و کارشناسان مربوطه با سرمایه گذار این پروژه برگزار شده و موارد گوناگونی در رابطه با چگونگی عملیاتی کردن این پروژه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.





وی با بیان اینکه زمین 10هکتاری پیشنهادی برای این پروژه مکان دفن زباله شهر(سایت محمدآباد) است افزود: با توجه به اینکه این قطعه زمین سال ها بعنوان محل دفن زباله شهر قزوین بوده است عملا به زمینی غیرقابل استفاده تبدیل شده بود که با احداث این نیروگاه به بهترین شکل ممکن مورد استفاده مجدد قرار خواهد گرفت.





معاون سرمایه گذاری شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: این پروژه با مشارکت شهرداری و در قالب سرمایه گذاری انجام خواهد گرفت بنابراین همه مسوولیت امکان سنجی، پتانسیل سنجی، ارزیابی منبع انرژی، طراحی، انتخاب و تامین تجهیزات، تامین مالی، احداث، تعمیر، نگهداری و بهره برداری از نیروگاه، تولید برق و حفاظت فنی، امورات مربوط به دوره بهره برداری به عهده سرمایه گذار می باشد.





گنجی گفت: با توجه به انتخاب شهر قزوین از سوی سازمان ملل متحد بعنوان پایلوت برنامه “ابتکار عمل، شکوفایی شهر” پایداری محیط زیست، کیفیت زندگی و افزایش بهره وری یکی از شاخصه های مهم این برنامه می باشد.





وی ادامه داد: اجرایی کردن این پروژه علاوه بر رویکردهای زیست محیطی دستیابی به سند چشم انداز کشور را محقق می کند گامی هرچند کوچک اما ارزنده در جهت تعهد کشور در کاهش تولید گازهای گلخانه ای خواهد بود.





این مقام مسوول یادآور شد: شکوفایی شهری(Urban Prosperity) یک رویکرد جامع در نگاه به جوامع امروزی می باشد که رفاه، نشاط و بهبود کیفیت زندگی شهری را در دستور کار خود قرار داده است.





گنجی توضیح داد: این رویکرد همچنین در زمینه عدالت شهری نیز برنامه های عمده ای دارد بنابراین بسترهای تسهیل و تسریع در روند جذب سرمایه را فراهم کرده و بهره گیری حداکثری از این ظرفیت را ضروری می کند.




وی در پایان گفت: توسعه سرمایه گذاری موجب جذب سرمایه ها و هدایت آن ها به بخش های مولد اقتصادی شده و در نهایت ارتقای شاخص های کلان توسعه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.





معاون سرمایه گذاری شهرداری قزوین افزود: خودباوری، کلان نگری و نگاه فرآبخشی و توانمندسازی بخش خصوصی از طریق اعطای تسهیلات اعتباری با نرخ های کم بهره یا کمک های مالی به بخش های خصوصی و تعاونی با هدف تشویق سرمایه گذاران از اقدامات ضروری جهت توسعه استان است.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;