اجلاس بیستم – بخش دوم

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی، مهندس رجبی گفت :وزارت علوم احساس میکند وظیفه اشتغال ندارد وفارغ تحصیلان همه اشتغال خود را در سازمان نظام مهندسی میبینند رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت ‘میلیاردها تومان سازمان ها برای آموزش مهندسان ورود به حرفه هزینه می کنند بدون اینکه هز دولت کمک بگیرند.

 

 

 

مهندس رجبی گفت اما سازمانهای نظام مهندسی علیرغم همه مشکلات سرمایه ملی هستند و باید نسبت به سرنوشت اعضا آنها اهمیت دهیم چرا که این ساختار قدرتمند توانمند می تواند در ایجاد یک ساختار فنی تخصصی کشور قدم بردارد.

 

 

 

در تجربه بیست ساله نظام مهندسی بازنگری قانون را داریم اما کلیدی ترین مساله تشخیص هویت سازمانهای نظام مهندسی است در بخش مشکلات اقلیم و طرح وتوسعه و حمل و نقل سازمانهای نظام مهندسی می توانند دستگاهای اجرایی را بدون هزینه یاری کنند
مهندس رجبی در پایان اظهار داشت :حضور دکتر لاریجانی و دکتر آخوندی می تواند سبب خیر برای سازمانهای نظام مهندسی باشند که دوره بالندگی خود را می گذرانند.

 

 

 

در ادامه دکتر رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: نظام مهندسی رابط بین مردم و مهندسان است پس نیاز به نظام مهندسی است که کارش صرفا نظارت نباشد.

 

 

 

وی در ادامه گفت هم اکنون 19 میلیون نفر در بافت های فرسوده زندگی میکنند که باید ازظرفیت مهندسان در حوزه های مختلف استفاده کردو نباید نظام مهندسی از خارج هدایت شود.

 

 

 

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: توسط کار گروه کمیسیون عمران قانون نظام مهندسی در حال بازنگری است همچنین تاکید کردبخش صادرات خدمات مهندسی بسیار مهم است.

 

 

 

وی در ادامه گفت : سفرای ایران سوای رایزن سیاسی رایزن اقتصادی هم باشند و انتظار میرود دولت جدید در چیدمان سفرا به این مقوله توجه کنند در کشور با مشکل کیفیت مصالح روبرو هستیم بسیاری از ساختمانهای قدیمی متولی ندارد و نیاز است بحث نگهداری ساختمانها توجه ویژه شود .

 

 

 

وی در ادامه گفت دستگاههای دولتی نباید هم ساختمان بسازد و هم نظارت کند.

 

 

 

دکتر رضایی در ادامه گفت ‘ در سال گذشته بیشتر از 30هزار میلیارد تومان تزریق به پروژه ها انجام داده شده ولی باید پروژه ها برای تکمیل اولویت بندی شوند که راه کارش این است که در پروژه ها مهندسی ارزش تعریف کنیم که بخش خصوصی میتواند این مهم را انجام دهد.

 

 

 

مهندس رضایی ادامه داد در ایران یک سوم مرزها دریایی است در کشورهای دیگر شهرهای ساحلی ثروتمند هستند اما در ایران چنین نیست برای برون رفت از این مشکل باید برای تامین آب شرب مهندسان ساختمان سازی را به کنار دریا ها ببرند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;