اجرای نخستین نیروگاه بادی در دامغان

به گزارش تاسیسات نیوز، عملیات اجرایی ساخت نخستین نیروگاه بادی استان سمنان در شهر دامغان آغاز شد.علی‌اصغر مجد در نشست کارگروه اقتصادی سمنان در سالن کوثر استانداری گفت: این نیروگاه با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار خارجی تا ۹ ماه آینده در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.


وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح مهم ملی برای بیش از ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود، اظهار کرد: برای اتمام این طرح بیش از ۵۰ کارشناس از آلمان فعالیت دارند.

 

مجد افزود: با راه‌اندازی این طرح، برق مصرفی ۲۷ درصد مشترکان واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین بخش خانگی دامغان تامین می‌شود.


فرماندار دامغان ادامه داد: اداره توزیع برق شهرستان دامغان، بیش از ۴۷ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی و تولیدی دارد که می‌توان با فرهنگ‌سازی و تامین زیرساخت‌ها، شهروندان را به استفاده از انرژی بادی سوق داد.


وی گفت: به‌دلیل وزش تندبادهای فصلی در دامغان این شهرستان ظرفیت قابل‌توجهی در نصب و تجهیز نیروگاه‌های بادی دارد و سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در این بخش، در کاهش آمار بیکاری در استان سمنان بسیار تاثیرگذار است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;