اجرای مصلحتی برخی پروژه‌های نیرو

به گزارش تاسیسات نیوز، ستار محمودی، قائم مقام وزیر نیرو  با تاکید جدی بر پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی طرح‌های آب و برق گفت: برطرف شدن مشکلات آب و فاضلاب و برق بر ظرفیت سرمایه‌های وزارت نیرو می‌افزاید. قائم‌مقام وزير نيرو اظهارداشت: مشاوران، سازندگان و پيمانکاران در پروژه‌هاي عمراني رقباي ما نيستند بلکه شرکاي ما محسوب شده و ضمن کمک گرفتن از آنان در پروژه‌هاي جمعي بايد جايگاه کارفرما نيز حفظ شود.





وی بیان داشت: باید جهت حرکت را به سمتی برگردانیم که از دامنه تعهدات خارج و به سرمایه‌های مولد نزدیک شویم. محمودی با بیان اینکه برخی طرح‌های تصویبی نیاز به بررسی‌های دقیق دارد تا از تعهدات غیرضروری جلوگیری کند افزود: یکی از مشکلات از لحاظ فنی و تئوری، مصلحت طلبی است که باعث می‌شود برخی طرح‌ها مصلحتی و با دقت کمتری اجرا شود و پس از تکمیل و در زمان بهره‌برداری شاهد نواقصی باشیم که برای رفع آن نقیصه نیاز به هزینه‌های دوباره باشد.





این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر کیفیت طرح‌ها و اجرای آنها گفت: برای وزارت نیرو کیفیت بر کمیت ارجعیت دارد و ما ترجیح می‌دهیم تا کار کمتر ولی با کیفیت بالا انجام شود. قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه اگر طرح‌ها دارای دانش کافی و مشورت‌نگری باشند نیاز به مهندسی مجدد ندارد افزود: در پروژه‌ها و طرح‌ها نهایت بررسی و دقت لازم صورت پذیرد تا بدون نقص اجرایی شوند.





وی آنگاه به نقش و اهمیت پدافند غیرعامل در طرح‌های آب و برق اشاره کرد و در ادامه افزود: بررسی‌های دقیق و دقت نظر بر جوانب کار باعث خواهد شد تا بعد از اجرای طرح نیاز به مقاوم‌سازی نباشد. محمودی با بیان اینکه، بایستی در هر طرح ارزیابی تمام حوزه‌ها و نقاط کنترل و بهره‌برداری و شاخص‌های مورد نظر لحاظ شود، اظهارداشت: طرح‌های آب و برق بایستی پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی را با خود داشته باشد.





قائم مقام وزارت نیرو سپس به نقش مهم پیمانکاران در عرصه صنعت آب و برق اشاره کرد و افزود: در شرایط مساوی باید به نفع سازندگان داخلی قدم برداریم و با استفاده از تجهیزات ساخت داخل، به رشد صنعت داخلی کمک کنیم. در پروژه‌ها از کنسرسیوم‌هایی استفاده کنیم که تاکنون در صنعت آب و برق سابقه نداشته باشد، تا بتوانیم در ایران و مناطق بین‌المللی به خوبی از آنها بهره‌مند شویم.

 

 

منبع: مهر

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;