اجرای طرح منحصر به فرد تونل انرژی در مشهد

سخنگوی سازمان مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی از اجرای بیش از دوکیلومتر تونل انرژی در منطقه ثامن مشهد خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  مهندس عباسعلی رشید در دیدار اصحاب رسانه از طرح‌های اجرا شده توسط سازمان مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در منطقه ثامن، اظهار کرد: طرح تونل انرژی در کشور منحصر به فرد است و بر اساس آن و با به کارگیری تکنولوژی روز لوله‌هایی به قطر سه متر در زیر زمین قرار داده می‌شود که امکان مقاومت در برابر فشار را دارا می‌باشد و در حالی‌که این مسیرها در زیر خیابان‌های طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی قرار دارد انشعابات و تاسیسات شرکت‌های آب و برق و تلفن از داخل آنها عبور خواهند کرد.

وی ادامه داد: در کل منطقه مورد نظر بیش از 13 کیلومتر تونل انرژی طراحی شده که تاکنون 2 کیلومتر آن آماده بهره برداری شده است و توان و آمادگی ادامه کار را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه وظیفه اجرا و ایجاد این تونل عملا با شرکت‌های خدمات عمومی است، افزود: شهرداری منطقه ثامن برای تسریع در امور آن را اجرا می‌کند و پس از پایان با احتساب هزینه‌ها در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهد.

رشید اضافه کرد: سرعت بالای اجرا، قابلیت تعمیر و تعویض، مقاومت در برابر زلزله‌هایي حدود 9 ریشتر، عدم فرسایش، ضمانت بدنه و صرفه جویی در هزینه‌ها به نسبت ایجاد تونل‌های بتنی از مزایای استفاده از این متریال می‌باشد.

وی با اشاره به حجم زائر در منطقه ثامن مشهد اظهار کرد: وجود چنین سیستمی باعث می‌شود دیگر حتی یک ثانیه نیز مسیرهای پر‌رفت‌و‌آمد این محدوده برای تعمیرات و تاسیسات مسدود نشود.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;