اجرای استاندارد مصرف انرژی و محیط زیست

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه خبری سازمان ملی استاندارد، مسئولان نظارت بر اجرای استاندارد مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد ایران در سراسر کشور ، نشستی را با هدف افزایش بهره وری ، هم افزایی و هم اندیشی در زمینه نظارت بر اجرای استاندارد تعیین معیار مصرف انرژی در فرآورده ها و فرآیندهای انرژی بر و استاندارد سازی جایگاه سی ان جی ، در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار کردند.




پریچهر قزلباش ، مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد مصرف انرژی و محیط زیست در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع انرژی در سایر جوامع اظهار داشت : انرژی یکی از مهمترین و کلیدی ترین عوامل رشد اقتصادی و به عنوان تعیین کننده شاخص رضایتمندی و رفاه جوامع مطرح می شود.




وی ، پایش و مدیریت مصرف انرژی را یک ضرورت دانست و گفت : با توجه به رشد چشمگیر مصرف سالانه انواع انرژی در ایران ، حذف یارانه ها به ویژه عدم کارایی فنی و اقتصادی مصرف انرژی در اغلب صنایع ، امروزه مدیریت و افزایش بهره وری انرژی به یک ضرورت تبدیل شده است.




مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد مصرف انرژی و محیط زیست در این نشست به تشریح قوانین و مقررات مرتبط با سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص معیار مصرف انرژی پرداخت و تصریح کرد : قوانین جامع و کاملی برای استفاده بهینه از محصولات انرژی بر و کاهش هدررفت این سرمایه ملی تدوین شده که اجرای آن می تواند با آلودگی ناشی از انرژی مقابله کند.




قزلباش با بیان اینکه در گزارش طرح طاها ، طی 6 ماهه ابتدای سال جاری بیشترین تخلفات مربوط به عدم الصاق برچسب معیار مصرف انرژی بوده است تاکید کرد : لازم است با اتکاء به قوانین و مقررات موجود با هر گونه تخلف برخورد قاطع صورت گیرد.




گفتنی است : در این نشست ، پس از بررسی قوانین و مقررات و روش آیین کار مصوب مجلس شورای اسلامی ، پیشنهادهای متعددی در زمینه بهبود عملکرد از سوی حاضران در این نشست مطرح و به سایر ابهامات نیز پاسخ داده شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;