اثر پروانه‌ای در بازار نفت

به گزارش تاسیسات نیوز، خودروهای برقی در حال حاضر کمتر از 2 درصد ناوگان جهانی خودرو را به خود اختصاص داده‌اند و هر میزان رشد بیش از انتظاری که در این زمینه رخ دهد، بر تقاضای مصرف نفت و کسب‌و‌کار پالایشگاه‌ها اثرگذار خواهد بود.





مدیر هیات‌مدیره شرکت نفت دولتی بحرین در رابطه با موج ورود خودروهای برقی و اثرگذاری آن بر تقاضای نفت خام گفت: تکنولوژی به سرعت در حال رشد است و احتمالا 10 تا 15 سال آینده بازار بنزین ما شبیه چیزی که امروز شاهد هستیم نخواهد بود.




در حال حاضر تولید بنزین، 45 درصد از خروجی پالایشگاه‌ها را شامل می‌شود و بالاترین حاشیه سود را برای صاحبان پالایشگاه‌ها دارد؛ به این ترتیب اندکی کاهش تقاضا یا کاهش سرعت تولید می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای برای پالایشگران داشته باشد.





موسسه مودیز در این زمینه می‌گوید: رشد سریع تکنولوژی پیش‌بینی‌ها را دشوار کرده است؛ اما با این حال آثار مستقیم مالی از ناحیه کاهش تقاضای نفت خام و فرآورده‌های آن از جمله بنزین که تا سال 2020 رخ خواهد داد، قابل انتظار است.





تغییرات در زمینه سوخت‌های جایگزین نفت و بنزین آنقدر بزرگ است که آژانس بین‌المللی انرژی در نظر دارد در تحلیل‌های قبلی خود از روند تقاضای خودروهای برقی و اثر آن بر تقاضای نفت خام بازنگری کند.





سیاست‌های فعلی آژانس بین‌المللی انرژی آخرین بار در نوامبر 2016 به روز رسانی شده‌اند و بر اساس آن این انتظار مطرح شده است که تقاضا از سمت خودروهای بنزین‌سوز تا سال 2040 رشد خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;