ابداع سینک ظرفشویی رباتیک برای کمک افراد معلول

یک مخترع اقدام به ساخت یک سینک ظرفشویی رباتیک کرده است که دارای قابلیت کنترل غیرمستقسم و از راه دور است و به ویژه می‌تواند به افراد معلول کمک کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، ما معمولاً زیاد به بهبود سینک‌های ظرفشویی فکر نمی‌کنیم و شاید به همین دلیل است که در قرن اخیر تغییر تحول برانگیزی در طراحی آنها ایجاد نشده است و تغییرات فقط به تغییر طراحی‌های شیرهای آب و آب چکان محدود بوده است. بنابراین در قرن بیست و یکم که حتی تخت خواب‌ها نیز به اینترنت وصل می‌شوند، گفتن اینکه فضای زیادی برای پیشرفت سینک‌های ظرفشویی وجود دارد، بیراه نیست.
این همان موضوعی است”جیک آمونز” دانشجوی دکترای مهندسی کامپیوتر و رباتیک به سراغ آن رفته و ایده ایجاد شیر آب سینک رباتیک برای دوره تحصیلات تکمیلی خود در رشته معماری رباتیک در دانشگاه “کلمسون“(Clemson) به سرش زد.
این اختراع در چهار هفته ساخته شده و از یک شلنگ وینیل معمولی به عنوان “تنظیم شونده مداوم” استفاده می‌کند. به زبان ساده، این یک شیر آشپزخانه است که با یک جوی استیک (دسته بازی) تنظیم و اداره می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد تا جریان آب درون ظرفشویی را مدیریت کند.
این شیر از طریق موتورهایی که در قالب سیم‌های فولادی به صورت حلقه‌ای روی آن چاپ سه بعدی شده است، حرکت می‌کند. همچنین جوی استیک آن دارای سوئیچ روشن و خاموش است.
این پروژه به عنوان یک فناوری کمکی برای کسانی که دارای معلولیت هستند، طراحی شده است.
شاید افزودن یک شیر آبکشی و داشتن یک نازل فشار قوی روی شیر بتواند برای این طراحی مفید باشد، اما این دستگاه در شکل کنونی نیز بسیار چشمگیر است.
به گفته “جیک”، این سیستم می‌تواند با سخت افزار و نرم افزار بیشتر بهبود یابد. به عنوان مثال، یک سیستم بینایی رایانه‌ای می‌تواند برای تمیز کردن خودکار ظرف‌ها به کار گرفته شود.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;