آورده متقاضیان مسکن ملی ۳۰-۴۰ میلیون تومان اعلام شد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله دوم ثبت‌نام طرح مسکن ملی از اواسط اسفند ماه آغاز می‌شود و در این دوره سهمیه برخی از شهرها به دلیل حذف بسیاری از متقاضیان افزایش می‌یابد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمود محمودزاده با بیان اینکه غربالگری و پالایش طرح اقدام ملی مسکن در تمامی استان‌ها به اتمام رسیده است، گفت: در برخی از استان‌ها تا ۶۶ درصد و در برخی استان‌ها تا ۳۵ درصد واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن بوده‌اند که مابقی ثبت‌نام کنندگان به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف شده‌اند و برخی از متقاضیان هم در هنگام مراجعه ممکن است به دلیل نداشتن سابقه سکونت ۵ ساله در شهرهای خود در این طرح حذف شوند.
او با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند برای ارائه شکایت و همچنین دلیل حذف شدن خود به ادارات کل مراجعه کنند که ممکن است برخی از مراجعه‌کنندگان شرایطشان پذیرفته شود.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: برخی از ثبت‌نام کنندگان ممکن است در سال‌های پیش در طرح مسکن مهر ثبت‌نام کرده باشند، اما بعد از گذشته مدتی انصراف داده باشند، اما هنوز فرم “ج” آن‌ها همچنان قرمز مانده است که در هنگام مراجعه به ادارات کل فرم “ج” آن‌ها سبز می‌شود و واجد شرایط در طرح مسکن ملی می‌شوند.
محمودزاده افزود: هم‌اکنون متقاضیانی که پیامک را دریافت کرده‌اند به همراه مدارک و اسکن مدارک خود بعد از دریافت نوبت از سامانه به ادارات کل مراجعه می‌کنند و در همان مراحل اولیه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان باید پرداخت کنند.
او با اشاره به اینکه برخی از واحدهای مسکن ملی در شهرهای جدید در مرحله معرفی و آماده‌سازی هستند، گفت: پیشرفت فیزیکی برخی از واحدهای مسکن مهر به ۳۰ درصد رسیده و برخی از این واحدها هم پول زمین را به عنوان پیش‌پرداخت واریز می‌کنند.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در برخی از شهرها طرح اقدام ملی مسکن در مرحله آماده‌سازی زمین است و پیشرفت ۱۰ تا ۱۵ درصدی دارد، اما برخی از متقاضیان هم ممکن است به صورت گروهی اقدام به ساخت واحد کنند که همین موضوع سرعت ساخت و پیشرفت فیزیکی واحدها را افزایش می‌دهد.
محمودزاده با اشاره به اینکه تسهیلاتی که برای طرح مسکن ملی در نظر گرفته شده ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است، گفت: ممکن است کسانی که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم ثبت‌نام کرده باشند و امتیاز داشته باشند می‌توانند از تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن برای این موضوع استفاده کنند.
او با اشاره به اینکه با حذف ثبت‌نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن ظرفیت بسیاری از شهرها برای طرح اقدام ملی مسکن افزایش می‌یابد، به طوری که ظرفیت‌های شهر پردیس و پرند هم‌زمان با حذف متقاضیان فاقد شرایط افزایش می‌یابد و سهمیه این شهرها برای دور دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن بیشتر می‌شود.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در طرح مسکن ملی ۴۶ درصد از متقاضیان واجد شرایط بودند و ۵۳ درصد از متقاضیان حذف شدند که در پالایش نهایی تعداد حذف شدگان افزایش می‌یابد.
محمودزاده تأکید کرد: در طرح اقدام ملی مسکن حدود ۲۳۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین سهمیه در بین استان‌های مختلف مربوط به استان تهران بوده است.
او تاکید کرد: ثبت‌نام دور دوم طرح اقدام ملی مسکن از اواسط اسفند ماه آغاز می‌شود و در این دوره سهمیه برخی از شهرها برای متقاضیان افزایش می‌یابد.
۱۱ هزار و ۴۵۸ واحد از مسکن مهر مشکلات حقوقی دارند
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن تشریح آخرین روند تکمیل واحدهای باقیمانده مسکونی مهر در سراسر کشور، گفت: ۱۱ هزار ۴۵۸ واحد از مسکن مهر دارای مشکلات حقوقی هستند.
محمودزاده با اشاره به اینکه در خصوص واحدهای مسکونی مهر ، جلساتی با حضور تمامی استان‌ها برگزار و پروژه‌ها مورد به مورد بررسی شده‌اند، گفت: ۲۴۰ هزار و ۱۲۸ واحد مسکونی مهر باید طبق زمانبندی، فروش اقساطی شوند.
معاون مسکن و ساختمان، توضیح داد: در این جلسات، تلاش شد تا با همفکری تمامی دست‌اندرکاران مسائل تک به تک پروژه‌ها، بررسی و راهکارهای جامع اندیشیده شود که تمامی تفاهمات در صورت‌جلسات درج شده است.
محمودزاده ضمن تاکید بر همکاری استان‌ها در اجرای مفاد صورت جلسات در تکمیل واحدهای مسکونی مهر، مطابق زمانبندی، اعلام‌کرد: واحدهای باقیمانده مسکن مهر شامل پروژه‌هایی هستند که یا بدون متقاضی هستند یا دیر آغاز به کار کرده اند یا مشکلات حقوقی دارند و یا با اعلام بانک مسکن به عنوان پروژه خود مالک تسهیلات دریافت کرده و از لیست واحدهای مسکونی مهر، خارج شده‌اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: اکنون ۲۱ هزار ۹۶۱ واحد مسکونی مهر بدون متقاضی در کشور وجود دارد؛ همچنین، ۱۱ هزار ۴۵۸ واحد نیز دارای مشکلات حقوقی هستند.
به گفته وی، واحدهای مسکونی مهری که یا دیر آغاز به کار کرده‌اند و پیشرفت فیزیکی پایینی دارند حداکثر تا نیمه سال آینده باید تکمیل و تحویل متقاضیان شوند.
محمودزاده با یادآوری این مطلب که واحد مسکونی مهری که توسط بانک مسکن به عنوان خود مالک معرفی شدند از تعداد باقیمانده واحدهای مسکونی مهر خارج شده‌اند، توضیح‌داد: در حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی مهر هستند که عملیات فیزیکی ساختمان‌های آنها به اتمام رسیده اما به دلیل آنکه خدمات عمومی آنها از جمله انشعابات و … باقیمانده است هنوز تحویل متقاضیان نشده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی را وظیفه سایر دستگاه ها برشمرد و گفت: امیدواریم این بخش نیز به زودی توسط سایر دستگاه‌ها تکمیل شود.
وی تصریح کرد: در حال تلاش هستیم تا باقیمانده واحدهای مسکونی مهر هرچه سریعتر با همکاری نیروهای استانی و ستادی تکمیل و تحویل مردم شود و پرونده مسکن مهر بسته شود.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;