آهن ارزان شد

معاملات امروز کف بازار هم با تغییر خاصی نسبت به روزهای قبل همراه نبود طوریکه قیمت روز تیرآهن در اکثر کارخانه ها بین ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

به گزارش تاسیسات نیوز، افت قیمت دلار در کانال ۴۸ هزار تومان از دیروز، در نهایت تا به این لحظه با نرخ ۴۸ هزار و ۷۵۰ تومان رسید در بازار آهن نیز مانند روز گذشته، قیمت محصولات فولادی ثابت و در برخی مبادی با کاهش همراه شدند.

خبری که از دیروز بمب خبری مرتبط با بازار و صنعت آهن و فولاد شده، ابلاغ تصویب نامه جدید اخذ عوارض صادراتی از ۲۳۸ ماده معدنی است که از جمله مواد اولیه صنعت فولاد که مشمول این مصوبه شده اند هم، افزایش ۲ درصدی شمش، ۲۰ درصدی سنگ آهن، کنسانتره و گندله و پنج درصدی آهن اسفنجی است.

خبری که در همین ۲۴ ساعت گذشته انتقادات بسیاری را از سمت فعالان صنعت فولاد از جمله بهرام سبحانی، رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پی داشته است.

وی طی بیانیه ای مراتب گلایه خود را اعلام کرده و گفته وضع عوارض صادراتی بر محصولات فولادی در شرایطی که ۵۰ درصد فولاد تولیدی در کشور مازاد بر نیاز داخل است و همچنین افزایش صددرصدی قیمت گاز تولیدکنندگان فولاد در شرایطی که انرژی به عنوان مزیت های نسبی تولید فولاد در ایران محسوب می شود، کار سنجیده ای نیست و خواستار اصلاح سیاست ها و حمایت از تولیدکنندگان کشور در سال حمایت از تولید شد.

به هر حال باید سیستم حکمرانی در نظر بگیرد که صدور مصوبات و بخشنامه ها باید با کمترین ضرر به بدنه تولید و اقتصاد کشور بوده و بیش از این بر اوضاع نا به سامان و غرق در رکود آن دامن نزند.

معاملات امروز کف بازار هم با تغییر خاصی نسبت به روزهای قبل همراه نبود طوریکه قیمت روز تیرآهن در اکثر کارخانه ها بین ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت اما قیمت تیرآهن کوثر اهواز و کرمانشاه تغییر نداشت.

بخش شاخه فروشی تیرآهن ذوب آهن اصفهان هم به صورت بارگیری از انبار اصفهان تا حدود ۱۶۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته و انواع سایزهای آن به نرخ زیر است:

۱۴ ⬅️ ۴۱۰۰۰۰۰ تومان
۱۶ ⬅️ ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
۱۸ ⬅️ ۶۰۰۰۰۰۰ تومان
۲۰ ⬅️ ۷۱۵۰۰۰۰ تومان
۲۲ ⬅️ ۸۶۶۰۰۰۰ تومان
۲۴ ⬅️ ۱۰۱۶۰۰۰۰ تومان
۲۷ ⬅️ ۱۲۴۰۰۰۰۰ تومان
۳۰ ⬅️ ۱۴۹۵۰۰۰۰ تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه ای

۱۴ ⬅️ ۳۷۸۰۰۰۰ تومان
۱۶ ⬅️ ۴۶۶۰۰۰۰ تومان

در بخش کیلو فروشی هم ۱۵۰ الی ۵۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته به دنبال داشت و به شرح زیر است:

۱۴ ⬅️ ۲۶۲۰۰ تومان
۱۶ ⬅️ ۲۵۳۰۰ تومان
۱۸ ⬅️ ۲۵۴۰۰ تومان
۲۰ ⬅️ ۲۶۰۰۰ تومان
۲۲ ⬅️ ۲۶۷۰۰ تومان
۲۴ ⬅️ ۲۶۸۰۰ تومان
۲۷ ⬅️ ۲۸۳۰۰ تومان
۳۰ ⬅️ ۲۹۳۰۰ تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;