«آنچه یک کارشناس جوش باید بداند» منتشر شد

 «آنچه یک کارشناس جوش باید بداند»  منتشر شد

کتاب «آنچه یک کارشناس جوش باید بداند» شامل مجموعه‌ مقالات حمیدرضا نوروز تولایی، از سوی انتشارات بهتاپژوهش منتشر شد.

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  کتاب «آنچه یک کارشناس جوش باید بداند» مجموعه‌ای از مقالات حمیدرضا نوروز تولایی، با موضوع جوش است که طی سال‌های 1384 تا 1390 به طور متوالی در فصلنامه انجمن جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب ایران درج و چاپ شده است.

 

این اثر در 17 فصل تنظیم شده است. «بررسی قطعات مورد اتصال در جوش»، «فرآیندهای قوسی در جوشکاری»، «فرآیند جوشکاری با سوخت گازی»، «فرآیندهای جوشکاری مقاومتی»، «استاندارد علائم در جوش و جوشکاری»، «متالوژی جوش»، «ناپیوستگی‌ها و عیوب در جوش»، «استانداردها» و «بازرسی چشمی» عناوین برخی از مهم‌ترین فصول این اثر را تشکیل می‌دهند.

 

از دیگر فصول این کتاب می‌توان به «آزمایش رادیوگرافی»، «مایع نافذ»، «آزمایش ذرات مغناطیس»، «آزمایش التراسونیک»، «آزمون‌های ماکرو، میکروسکوپی و خمش»، «آزمون‌های کشش و ضربه»، «آزمون‌های مخرب دیگر» و «آزمون سختی» اشاره کرد.

 

مولف در بخش پیشگفتار، در بیان اهمیت نگارش این اثر چنین بیان کرده است: «بحث اتصال، تعمیر و ترمیم قطعات توسط جوش یکی از مباحث مهم در صنعت است. ایجاد یک محصول سالم نیز در راستای تضمین کیفیت می‌باشد. وجود یک کارشناس جوش می‌تواند براحتی یک مجموعه ساخت و تولید را به هدف خود برساند. یک کارشناس جوش وقتی موفق است که از علم و عمل جوشکاری اطلاعات لازم را آموخته باشد. مباحثی همچون مکانیک، برق، عمران، مواد، صنایع و غیره لازمه یک چنین حرکتی است.»

 

چاپ نخست کتاب «آنچه یک کارشناس جوش باید بداند» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 500 صفحه، به بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات «بهتاپژوهش» اصفهان راهی بازار نشر شده است.

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;