آمریکا آمد ، آمریکا با واسطه آمد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، بعد از لغو تحریم های نفتی علیه ایران، یکی از کشورهایی که علاقه مند به حضور در ایران و گسترش روابط نفتی را دارد، آمریکاست.

 

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: شرکت‌های آمریکایی که به دلیل قوانین کنگره این کشور قادر به حضور مستقیم در کنفرانس بین‌المللی رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی تهران نیستند، به احتمال زیاد از طریق واسطه‌های خود در این برنامه شرکت خواهند کرد.



امیرحسین زمانی‌نیا افزود: شرکت‌های نفتی بین‌المللی به دلیل مقررات کنگره آمریکا نمی‌توانند در برنامه رونمایی از مدل جدید قراردادهای تهران شرکت کنند.



معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت ادامه داد: همچنین در کنفرانس تهران، تعدادی از پروژه‌های بخش بالادستی صنعت نفت به سرمایه‌گذاران معرفی خواهد شد.



در کنفرانس بین‌المللی تهران که قرار است در اوایل آذرماه امسال برگزار شود، از نسل جدید قراردادهای نفتی ایران رونمایی خواهد شد.



وزارت نفت با تدوین قراردادهای جدید نفتی، برای ورود به عصر جدید همکاری‌های بین‌المللی و جهش جدید در صنعت نفت آماده می‌شود.



کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، پس از مشورت و رایزنی با کارشناسان، مدل جدید قراردادهای نفتی را با عنوان Iranian Petroleum Contract تدوین کرده است.



به گفته سید‌مهدی حسینی، رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، این قرارداد به‌عنوان نوع چهارم قراردادهای نفتی در دنیا شناخته می‌شود که در آن زنجیره‌های مختلف صنعت نفت (اکتشاف، توسعه و تولید) به‌صورت یکپارچه واگذار می‌شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;