آماده برای پیک تابستان 97

به گزاترش تاسیسات نیوز، معاون راهبردی تولید شرکت برق حرارتی ایران از آماده‌سازی نیروگاه‌ها برای تامین پیک تابستان ۹۷ خبر داد.


به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، عبدالرسول پیشاهنگ با تاکید بر اینکه تاکنون تعمیرات ۳۰ هزار و ۵۰۸ مگاوات از نیروگاه‌های کشور انجام شده است، گفت: با تدابیر صورت گرفته در طول چند سال اخیر، نیروگاه‌ها در تابستان از آمادگی ۹۹ درصدی برخوردار بوده‌اند.

 

پیشاهنگ با تاکید بر اینکه در سال‌جاری باید ۸۸ هزار و ۱۵۰مگاوات تعمیرات نیروگاهی در سطح کشور انجام شود، عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید تاکنون ۲۹ هزار و ۶۲۸ مگاوات از نیروگاه‌های کشور تحت تعمیر قرار می‌گرفت که تا به این لحظه تعمیرات ۳۰ هزار و ۵۰۸ مگاوات از نیروگاه‌ها انجام شده و در این حوزه از برنامه زمان‌بندی پیش هستیم.



وی افزود: هر ساله ۲۷۰ روز از سال و به تعبیری از ۱۵ شهریورماه تا ۱۵ خردادماه سال بعد به فعالیت‌های تعمیراتی نیروگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند و اینگونه تعمیرات براساس پارادایم‌های مختلفی همچون ساعات کارکرد واحدها، قطعات مورد نیاز نیروگاه‌ها، گروه‌های تعمیراتی، کارگاه‌های تعمیراتی، سوخت نیروگاه‌ها، نیاز شبکه و بازار برق برنامه‌ریزی می‌شود.



معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی ایران حاصل تعمیرات نیروگاه را آمادگی مناسب برای تابستان آینده دانست و گفت: با تدابیر صورت گرفته طی چند سال اخیر نیروگاه‌ها در تابستان از آمادگی ۹۹ درصدی برخوردار بوده‌اند.



وی تعمیرات نیروگاه‌ها را به چهار دسته اساسی، دوره‌ای، بازدید اتاق احتراق و بازدید مسیر داغ تقسیم‌بندی کرد و گفت: مدت زمان تعمیرات واحدها براساس آیتم‌های یاد شده متفاوت است و بین یک هفته تا ۱۲۰ روز زمان می‌برد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;