آغاز رسمی اجرای برجام



متن بيانيه حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني به اين شرح است:


بسم الله الرحمن الرحيم


ملت رشيد و قهرمان ايران،

 

امروز برجام به فرجام رسيد.

 

 

خداي منان را بر اين نعمت بزرگ سپاس مي گويم و در مقابل عظمت شما ملت صبور سر تعظيم فرود مي آورم.


اين سربلندي و پيروزي بر شما مبارك باد.

 

در تاريخ هر ملتي، لحظاتي وجود دارد كه به خوبي جايگاه و شخصيت آن ملت را نشان مي دهد؛ لحظاتي كه چشم جهان را به تصميم و ارادۀ يك ملت، خيره مي كند و نفس ها را در سينه، حبس و ذهن ها را متمركز مي كند تا صداي مردمان يك كشور را بشنوند.

 

 

يكي از آن لحظاتِ تاريخي، اكنون است كه ارادۀ تاريخ ساز ملت ايران تحقق يافته است و صداي صلح و عزت و فرهيختگي ايران اسلامي در جهان طنين انداز گشته است. ما ايرانيان، دستان خود را به سوي جهانيان به نشانۀ دوستي دراز كرده ايم و با عبور از همه دشمني ها و بدگماني ها و توطئه چيني ها، فصل تازه اي در روابط كشورمان با جهان گشوده ايم.

 

 

امروز با اعلام رسمي اجراي برجام، از پرونده هسته اي ايران، «امنيت زدايي» شد؛ قطعنامه هاي ظالمانه عليه ملت ايران، لغو گرديد؛ طومار تحريم درهم پيچيده شد، حقوق هسته اي ايران تثبيت گرديد و اقتصاد ايران در مدار اقتصاد جهاني قرار گرفت.




ما با عنايات حق و نصرت الهي و توجهات حضرت ولي عصر (ارواحنا له الفداء) و به استناد فتواي مقام معظم رهبري درباره حرمت سلاح هسته اي و با اتكاء به رأي ملت شريف ايران در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ و با مهارت ديپلمات ها و توانمندي دانشمندان هسته اي توانستيم در مذاكراتي حرفه اي و پيچيده، با عزت و اقتدار، با جهان به توافق برسيم.

 

 

ما اكنون از گردنۀ خطرناك در اقتصاد، عبور كرده ايم و راهبرد ملي ما همچنان راهبرد اقتصاد مقاومتي است، البته اقتصاد مقاومتي در ستيز با اقتصاد جهان نخواهد بود، بلكه در پيوند با آن قرار دارد.

 

 

اجراي برجام به ضرر هيچ كشوري نيست؛ دوستان ايران خوشحالند و رقيبان نيز نبايد نگران باشند. ما براي هيچ دولت و ملتي، تهديد نيستيم؛ ما ضمن آمادگي كامل براي حفاظت از كيان ايران، پيام آور صلح و ثبات و امنيت در منطقه و جهان هستيم.

 

 

پيروزي در مذاكرات هسته اي، پيروزي جناحي نيست، و اجراي برجام به ضرر هيچ جناح و گروهي نخواهد بود. برجام، فرجام و سرانجامِ مقاومت، خردورزي و تدبير و ارادۀ ملتي است كه با جنگ و خشونت مخالف است و منطق و مذاكره و جدال احسن را برگزيده است.

 

 

ملت شريف ايران،


مي دانم در طول سال هاي تحريم و فشار، بر شما چه گذشته است. اما اكنون كه زنجيرهاي تحريم از پاي اقتصاد ايران گسسته شده و عزت و استقلال كشور نمايان گشته است، اكنون زمان ساختن و باليدن است. شما ملت، با صبر و متانت و سربلندي، تحريم را پشت سر گذاشتيد. امروز دورانِ گذار از تحريم به توسعه است كه نياز به كار، ابتكار و سرمايه گذاري و استفاده از فرصت جديد از سوي همگان به ويژه جوانان عزيز دارد.

 

 

من با تقدير از ملت ايران، مقام معظم رهبري، مراجع بزرگ تقليد، دولت هاي گذشته و دستگاه ديپلماسي و قانون گذاري كشور و با سجدۀ شكر به درگاه خداوند بزرگ، اين لحظه تاريخي در حيات ملت ايران را به پيشگاه همه شهيدان به ويژه شهداي فناوري هسته اي ايران، تقديم مي كنم، آنان كه به ما آموختند، ثمرة مجاهدت و صبر، عزّت و افتخار است.

 

 

لازم مي دانم از يكايك هموطنان عزيزمان در هر جاي دنيا، بخاطر دو سال و نيم همكاري و همراهي در تلاش هاي شبانه روزي با دولت تدبير و اميد براي رسيدن به توافق هسته اي و پايان تحريم ها، تشكر و تقدير نمايم.

 

سلام و درود بر ملت غيور ايران. «سلام عليكم بما صبرتم».







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;