آغاز دوشنبه های نظارتی سازمان نظام مهندسی ساختمان

تاسیسات نیوز: «دوشنبه های نظارتی/کارگاه نمونه» ؛ عنوان طرح بازدیدهای هفتگی ناظران مضاعف سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان از پروژه های سطح استان و بررسی عملکرد مهندسان و عوامل اجرایی پروژه است .
جلسه کمیسیون کنترل نظارت،اجرا و خدمات ایمنی سازمان با کارشناسان کنترل نظارت ستاد سازمان و دفاتر نمایندگی روز پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ در این سازمان برگزار شد.
در این جلسه که مهندس مهدی جعفری رئیس کمیسیون، مهندس نیما نصیری کامران و مهندس محمد حسین محمدی معین از اعضای کمیسیون و کارشناسان کنترل نظارت استان و دفاتر نمایندگی حضور داشتند درخصوص طرح بازدید هفتگی « دوشنبه های نظارتی/کارگاه نمونه» صحبت شد.
 هدف این طرح ، نظارت منظم هفتگی از کارگاه های ساختمانی سطح استان و نظارت بر عملکرد طراحان، ناظران، سازندگان و سایر عوامل فنی پروژه بوده ،اولویت بازدید ها در ابتدا برای ساختمان های گروه « ج »  و « د »   و ساختمان های دارای زیر زمین خواهد بود.
ناظران مضاعف سازمان در سطح استان ، دوشنبه هر هفته از تعدادی پروژه ساختمانی بازدید خواهند کرد و نکات مربوط به ایمنی، مهار صحیح اجزای غیرسازه ای و سایر موارد مربوط به مقررات ملی ساختمان و سایر آیین نامه ها را بررسی می کنند.
رئیس کمیسیون کنترل نظارت سازمان ضمن بیان اینکه کارگاه ها و گزارش عملکرد مهندسان با این روش طی سه مرحله پایش می شود ، تاکید کرد نقش این طرح مشورتی و ارشادی بوده و پس از مرحله سوم برحسب مورد،  اقدامات تشویقی یا انتظامی پیشنهاد می شود.
در ادامه کارشناسان کنترل نظارت سازمان و دفاتر نمایندگی نیز درخصوص طرح « دوشنبه های نظارتی/کارگاه نمونه » بحث و تبادل نظر کردند و اعضای کمیسیون نیز نقطه نظرات خود را بیان نمودند.
گفتنی است این طرح تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و عملکرد ناظران مضاعف سازمان نیز از لحاظ کیفی و کمی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت .
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;