آغاز به کار شبکه نوآوری صنعت ساختمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: شبکه نوآوری صنعت ساختمان در استان یزد رسما آغاز به کار کرد و یزد به عنوان پایلوت این شبکه معرفی شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهدی سالاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد  گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک سازمان موثر در حوزه صنعت ساخت و ساز است که دائما باید خودمان را نسبت به نیاز‌های بازار به روز کنیم تا بتوانیم انتظارات مالکین، سرمایه گذاران و مردمی که مراجعه می‌کنند را به شکل مناسب برطرف کنیم.
او افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا سرعت ایجاد سامانه‌های خدمات غیرحضوری در سازمان نسبت به گذشته به شدت افزایش پیدا کرده که توسعه اکوسیستم شبکه نوآوری یکی از برنامه‌های مهوری و کلیدی است و در حال حاضر مهندسین و مردم بخش خوبی از نیازهایشان را می‌توانند به صورت غیرحضوری انجام دهند.
سالاری گفت: شبکه نوآوری صنعت‌ساختمان در استان یزد رسما آغاز به کار کرد و یزد به عنوان پایلوت این شبکه از طرف شورای مرکزی معرفی شده و همچنین نظام مهندسی یزد به عنوان متولی توسعه شبکه نوآوری صنعت ساختمان در کشور انتخاب شده است.
او تصریح کرد: مهندسین استان و افرادی که تمایل به فعالیت در این سامانه دارند باید آن‌ها را عضو این شبکه کنیم تا از مزایای این شبکه بهره‌مند شوند و بعد از آن در سطح کشور شروع به عضو گیری کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به خدمات شبکه نوآوری، افزود: در شبکه نوآوری ۱۱ نوع خدمت پیش بینی شده که به نوعی کسانی که دارای ایده‌های خوبی برای بهبود صنعت ساختمان هستند در این شبکه ایده‌ها را ارائه می‌کنند و سرمایه گذارانی که مایل به سرمایه گذاری روی این ایده‌ها هستند در این شبکه خود را معرفی می‌کنند.
سالاری ادامه داد: همه عناصر و عوامل فعال در صنعت ساختمان در قالب این شبکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که می‌توانند در جامعه ارائه کنند در این شبکه عرضه می‌کنند و متقابلا نیاز‌های خود را در این شبکه مطرح و این شبکه نقش تبادل اطلاعات بین سرمایه گذار و صاحب ایده و بازار را دارد و به مرور این افراد را به هم نزدیک می‌کند و نتیجه آن پروژه‌های تجاری در بردارد که هزینه و سرعت ساخت و ساز را کاهش می‌دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که اکوسیستم شبکه نوآوری را تکمیل می‌کند ایجاد یک مرکز نوآوری (مرکز رشد) است که با تفاهم نامه‌ای بین سازمان نظام مهندسی استان یزد و مدیر پارک علم و فناوری استان مقرر شد مرکز رشد نوآوری تخصصی در صنعت ساختمان با حمایت این دو متولی در استان ایجاد شود.
او بیان کرد: با ایجاد مرکز رشد نوآوری در صنعت ساختمان می‌توانیم به مرور پذیرای دانشجویان، جوانان و مهندسین دارای ایده در صنعت ساختمان باشیم تا بتوانیم این ایده‌ها را به خدمات و کالا‌های تجاری تبدیل کنیم و صنعت ساختمان را رشد نسبی دهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;