آخرین وضعیت گاز در هفته دولت

 

به گزارش تاسیسات نیوز، هفته دولت، دولتمردان را مجاب به بهره برداری گاز در استان های مختلف کشور کرده است که امروز 4 طرح از این بهره برداری را باهم میخوانیم.

نصب 4700 انشعاب گاز در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر از نصب حدود 4 هزار و 700 انشعاب گاز در گستره استان بوشهر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

غلام عباس حسینی صبح امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های گازرسانی هفته دولت در بوشهر با اشاره به توسعه گازرسانی در استان و برخورداری روزافزون شهرها و روستاها از این انرژی پاک و ارزشمند اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا با رساندن گاز به مناطق دوردست و محروم، گامی اساسی در محرومیت‌زدایی و خدمت‌‎رسانی هرچه بیشتر به مردم برداریم.

حسینی در همین ارتباط از نصب قریب به 4 هزار و 700 انشعاب در گستره استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: باهدف بهره‌مندی هرچه سریع‌تر مردم از نعمت گاز طبیعی، همزمان با شبکه‌گذاری در شهرها و روستاها اجرای انشعاب‌ها را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه نصب انشعاب‌ها در استان نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته از رشدی 15 درصدی خبر می‌دهد، یادآور شد: تا پایان امسال نصب 24 هزار انشعاب را در برنامه و دستور کار قرار داده‌ایم که علاوه بر نصب انشعابات در شهرها، به‌تمامی تعهدات خود در زمینه نصب انشعاب‌های روستایی در قالب‌بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه در سال 93 و سایر منابع آن در سال 94 عمل خواهیم کرد، ضمن اینکه به‌منظور تحقق این مهم، بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر در ادامه بیان داشت: در حال حاضر بالغ‌بر 120 هزار انشعاب گاز در سراسر استان اجرا شده که با اتمام انشعابات در دست اجرا، این میزان از مرز 144 هزار انشعاب فراتر خواهد رفت.

حسینی در پایان با قدردانی از تعامل خوبی که در راستای توسعه گازرسانی در استان صورت گرفته است، تصریح کرد: برای عمران و آبادانی استان بوشهر باید دست‌به‌دست هم دهیم و در این مسیر با تلاشی دوچندان و اهتمامی ویژه، هیچ فرصتی را هدر ندهیم.


بهره‌برداری از 89 پروژه عام‌المنفعه در فومن

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در حاشیه مراسم افتتاح پروژه گازرسانی دهستان آلیان ماکلوان در فومن ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر اظهار کرد: مسئولان موظفند که خدمات دولت را به مردم اعلام کنند.

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به 63 روستای گیلان در هفته دولت کلنگ زده می‌شود، افزود: با خدمات مسئولان شرکت گاز گیلان یک امید جدیدی در فضای استان ایجاد شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان گیلان در دو سال آینده تحت پوشش گاز قرار می‌گیرند، گفت: بعد از اتمام گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار در صدد برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ده‌های زیر 20 خانوار هستیم.

نجفی با بیان اینکه تا پایان امسال تعداد زیادی از روستاهای بالای 20 خانوار گیلان با هماهنگی خوبی که بین مسئولان استانی و شهرستانی وجود دارد گازرسانی می‌شود، تصریح کرد: یک نهضت در گازرسانی استان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه با توجه به توافق در مذاکرات برای از بین رفتن تحریم‌ها نیاز به زمان است، خاطرنشان کرد: پایین آمدن قیمت نفت در هشت سال قبل بی‌سابقه است و به حداقل رسیده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در هفته دولت بیش از یک هزار و 269 پروژه در استان گیلان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: بیش از یک هزار و 155 میلیارد تومان برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها هزینه شده است.

نجفی افزود: بحث حضور شبکه اینترنت و اینترانت در کلیه روستاهای کشور در شش ماهه دوم 95 از دیگر کارهای دولت تدبیر و امید است.

در ادامه میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار فومن با بیان اینکه مسئولان باید سیره عملی شهید رجایی و باهنر را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، گفت: مسئولان اجرایی باید سیاست‌های خود را تبیین و عملکرد و خدماتشان را به اطلاع مردم برسانند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از 20 پروژه عمرانی بودیم که مجموعا 15 میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری شد.

فرماندار فومن خاطرنشان کرد: در ایام هفته دولت مجموعا 89 پروژه در شهرستان فومن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که برای این پروژه‌ها 37 میلیارد و 600میلیون تومان هزینه شد.

مومنی‌زاده اظهار کرد: خداوند توفیق دهد تا بتواینم به بهترین شکل به مردم خدمت‌رسانی کنیم زیرا مردم بهترین هستند و استحقاق بیشتر از این دارند.


گازرسانی به 36 روستای خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از گازرسانی به 36 روستای استان همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت:

با گازرسانی به این روستاها، 6هزار خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند. حسین تقی نژاد با اعلام این خبر گفت: برای گاز رسانی به این روستاها 44 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین به مناسبت هفته دولت 310 کیلومتر شبکه و 5000 انشعاب گاز نصب می‌شود. وی در ادامه گفت: با روند گاز رسانی به روستاها تا پایان سال روستای زیر 20 خانوار بدون گاز نخواهیم داشت.


گازرسانی به 17 روستای قزوین

مدیرعامل شرکت گاز قزوین گفت: به مناسبت هفته دولت 17 روستای استان با ظرفیت 2588 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

فتحعلی نجفی اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به این روستاها را 167 هزار و 555 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از 17 روستای یاد شده، 6 روستا در منطقه طارم سفلی، 6 روستا در آوج، 2 روستا در تاکستان و 3 روستا در منطقه کوهین قرار دارند و با گازدار شدن آنها 74 درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
نجفی در ادامه بیان کرد: با استفاده از منابع بند ق تبصره 2 قانون بودجه و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شرکت گاز استان 182 روستای دیگر نیز از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;