آخرین دلیل وقوع فاجعه متروپل اعلام شد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه ایران در ساخت‌وساز چیزی از کشورهای پیشرفته دنیا کم ندارد گفت: حادثه متروپل نتیجه دور زدن نظام مهندسی (در سال‌های گذشته) بود.
به گزارش تاسیسات نیوز، حمزه شکیب امروز در حاشیه مراسم اختتامیه همایش ملی سه روزه صنعتی‌سازی در دانشگاه سمنان، اظهار داشت: در حال حاضر کشور ما در صنعت ساختمان دنیا از دیگر کشورها و حتی از کشورهای توسعه یافته چیزی کم ندارد.
وی با اشاره به مهم‌ترین تفاوت‌های صنعت ساختمان مسلمانان با برخی کشورهای موفق دنیا در این زمینه و تفاوت نسبتاً زیاد در آمار خسارات مالی و جانی حوادث زلزله بین ایران و این کشورها، عنوان کرد: نبود برخی سخت‌افزارها در کنار برخی مسائل فرهنگی و عدم توجه به جزئیات در ساخت‌و‌سازها عمده این تفاوت‌ها را رقم زده است.
وی با اشاره به روند رو به بهبود آمار تلفات حوادث زلزله در کشور اضافه کرد: پس از تصویب قانون تشکیل نظام مهندسی ساختمان در دهه هفتاد تاکنون همواره شاهد کاهش آمار تلفات ناشی از زلزله در کشور بوده‌ایم، البته نباید فراموش کنیم که در زلزله اخیر زلزله نیز تعداد زیادی از مردم این کشور کشته شدند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به موفقیت برخی کشورهای توسعه یافته مانند ژاپن در زمینه ساخت‌وساز، از مسائل فرهنگی و فرهنگ‌سازی به عنوان دیگر تفاوت‌های کشورمان با این کشورها در حوزه صنعت ساختمان یاد و بر لزوم نقش‌آفرینی رسانه‌ها در این زمینه تأکید کرد.
شکیب با بیان اینکه توجه به نظام مهندسی و رعایت الزامات و ضوابط آن نقش زیادی در کاهش تلفات و خسارات ناشی از بلایای طبیعی و زلزله دارد تصریح کرد: حادثه متروپل نتیجه دور زدن نظام مهندسی (در سال‌های گذشته) بود، چرا که نظام مهندسی کشورمان ظرفیت و توان بالایی دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;