آخرین خبر درباره مازوت سوزی در تهران

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران گفت: نیروگاه‌های حرارتی استان تهران به‌هیچ‌عنوان از سوخت مازوت برای تولید برق استفاده نمی‌کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، از وزارت نیرو، «یعقوب روحی» در حاشیه جلسه هماهنگی تولید نیروگاه‌های استان تهران، شایعه مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش آلودگی هوای شهر تهران در پی مصرف سوخت مازوت را قویاً تکذیب و افزود: در هیچ یک از نیروگاه‌های خصوصی و دولتی استان از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود.
وی خاطرنشان‌کرد: در نیروگاه طرشت بیش از ۳۰ سال است که از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود و مخازن آن در همان زمان جمع‌آوری شده است.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران ادامه‌داد: در نیروگاه بعثت نیز بیش از ۱۰ سال است که مخزن مازوت آن مهر و موم شده است و این دو نیروگاه با گاز طبیعی در حال تولید برق مورد نیاز مشترکان هستند.
روحی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های «شهدای پاکدشت» (دماوند) و «پرند» به دلیل سیکل ترکیبی‌بودن امکان مصرف مازوت را ندارند، گفت: طراحی واحدهای تولید برق نیروگاه ری نیز به‌گونه‌ای است که به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند از سوخت مازوت برای تولید انرژی استفاده کند.
وی بیان‌داشت: این آمادگی وجود دارد تا همه دستگاه‌های نظارتی و مسوولان ذی‌ربط بتوانند بدون هماهنگی قبلی و به‌صورت سرزده از شرایط بهره‌برداری نیروگاه‌ها بازدید و از درستی موضوع یاد شده اطمینان حاصل کنند.
پیشتر هم مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی گفت: نیروگاه‌های تهران نزدیک به ۱۰ سال است که مازوت دریافت نمی‌کنند و مازوت‌سوزی آنها را تکذیب می‌کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;