آخرین تلاش ها برای تعویق آزمون نظام مهندسی ساختمان

دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی باتوجه به اوج‌گیری دوباره کرونا نگران برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه هستند. در گفت‌وگوی تصویری با یک عضو هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی ابعاد مختلف ماجرا بررسی شد.
به گزارش تاسیسات نیو، اوج دوباره بیماری در کشور نگرانی‌های فراوانی پدید آورده است. بیشتر از همه برای داوطلبین آزمون‌ها؛ کسانی که بنا است ساعت‌ها در فضای سربسته کنار صدها داوطلب دیگر مشغول آزمون باشند. از کنکور ارشد گرفته تا آزمون ورود به حرفه مهندسان؛ آزمونی که عملاً کلید ورود به کار و فعالیت برای هزاران دانش‌آموخته رشته‌های فنی-مهندسی مرتبط با ساختمان از دانشگاه‌های مختلف کشور است.
داوطلبان حالا نگرانند؛ بویژه برای آزمون‌های نظام مهندسی که باید ساعت‌ها سر جلسه حضور داشته باشند. مثلاً آزمون محاسبات رشته عمران که دست‌کم پنج ساعت است. یا آزمون طراحی دانش‌آموختگان معماری که حدود هشت ساعت به طول خواهد کشید. نگرانی‌هایی که البته پُر بیراه نیست. طبیعتاً حضور طولانی‌مدت در فضای بسته آن هم میان صدها داوطلب دیگر می‌تواند نه تنها ریسک انتقال کوید-۱۹ را افزایش دهد، که التزام مراعات پروتکل‌های بهداشتی را نیز از بین ببرد.
مطالبات زیادی در همین راستا تشکیل شد؛ مثلاً این پویش که خیلی زود توانست بالغ بر چهار هزار امضا بعنوان حمایت جمع کند. لُب محتوای این مطالبه‌ها کاملاً روشن است؛ تعویق آزمون! دست‌کم تا زمانی که از پیک بیماری عبور کرده باشیم. دست‌کم تا خنک‌تر شدن هوا؛ تا تزریق دُزهای بیشتر و بیشتری از واکسن. همکاران من در گروه اقتصادی خبرگزاری حسب‌العهد موضوع را از وزارت‌ راه‌وشهرسازی که متولی برگزاری آزمون‌هاست در حال پیگیری هستند.
گذشته از داوطلبان و دانش‌آموختگان، بسیاری از مسؤلین سازمان‌های نظام‌مهندسی سراسر کشور، هم‌چنین مدیران کل ادارات راه‌وشهرسازی استان‌ها با نگارش نامه‌هایی خطاب به اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی خواستار تعویق آزمون تا پایداری شرایط شده‌اند. از جمله این افراد بیژن خطیبی عضو هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی تهران است. وی علاوه بر ارسال نامه خطاب به وزارت راه‌وشهرسازی، نامه جداگانه‌ای نیز خطاب به سعید نمکی وزیر بهداشت هم ارسال کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;