آخرین اخبار از میدان یاران شمالی

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به اینکه در سال آینده تولید نفت میدان نفتی یاران شمالی با 30هزار بشکه بهره‌برداری می‌رسد گفت: تا پایان سال 96 به تولید 5500 بشکه نفت برسیم.

 

 

عبدالرضا حاجی حسینی نژاد مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به افزایش تولید 160 هزار بشکه‌ای نفت گفت: امیدواریم در سال آینده تولید نفت حوزه یاران شمالی با 30هزار بشکه و آزادگان جنوبی با 60 هزار بشکه به بهره‌برداری برسد و تا پایان سال 96 به تولید 5500 بشکه نفت برسیم.




وی افزود: فعالیت و بهره‌برداری این دو حوزه با سرمایه گذاری چینی‌ها و استفاده حداکثری از توان داخلی بوده و با راه اندازی این پروژه‌ها در تلاش هستیم که شرایط رفع بیکاری نیروی جوان و مهندسین داخلی را فراهم آوریم البته در جایی که لازم باشد از نیروی خارجی هم استفاده خواهیم کرد.




مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود: میزان سرمایه گذاری در پروژه یادآوران 2 میلیارد و 900 میلیون دلار بوده است و آزادگان شمالی با سرمایه گذاری 2 میلیارد و 550 میلیون دلار به ثمر رسیده است.




وی افزود: در این حوزه 18 دکل و 200 هزار متر حفاری داشته‌ایم و در حال حاضر هیچ دکل خارجی در منطقه آزادگان جنوبی فعال نیست.




حاجی حسین نژاد در رابطه با ایجاد میدان گازی کیش گفت: در دولت قبل این میدان گازی بارها دست به دست شد و با باری از مشکلات به شرکت متن بازگردانده شد و امیدواریم منطقه آزاد کیش در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد چرا که برای احداث نیروگاه به این گاز نیاز دارد.




مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت پروژه آزادگان شمالی را پیشروترین پروژه نفتی در دو سال گذشته دانست و گفت: در شرایط تحریم توسعه این پروژه با پیشرفت 42 درصدی پیش رفت در سال 93 نسبت به پروژه مشابه یاران پیشرفت بیشتری داشت است.




حاجی‌حسینی نژاد رفع تحریم‌ها و بازشدن روابط بانکی را امری مهم دانست و گفت: ما در شرایطی کار کردیم که تحریم هزینه‌های زیادی را برای ما به بار آورد و با برقراری ال سی ها و حساب‌های سوئیس شرایط هموارتری را تجربه می‌کنیم.




وی افزود: در پروژه آزادگان جنوبی برخی‌ها اظهار بدبینی می‌کردند که هزینه این پروژه با هزینه‌های جانبی آن به 15 میلیارد دلار برسد اما با رفع تحریم‌ها و حفاری‌هایی که با قیمتی پایین‌تر انجام شد امیدواریم هزینه این پروژه به زیر 5 میلیارد دلار برسد.


 

وی افزود: نیمه دوم اسفندماه زمان افتتاح پروژه‌های آزادگان شمالی و یادآوران جنوبی خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;