آثار برجام در ستاره خلیج فارس

به گزارش تاسیسات نیوز، حسن روحانی روز گذشته در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست بزرگ‌ترین‌ پروژه تولید بنزین کشور، با اشاره به آثار مثبت برجام در به سرانجام رساندن طرحی که تا رسیدن به مرحله افتتاح 10 سال زمان پشت سر گذاشت، گفت: آنهایی که می‌گویند آثار برجام را ندیده‌ایم امروز به پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیایند و ببینند که همه تجهیزات خریداری شده نه تنها به ایران آمده بلکه نصب هم شده است.





روحانی که در جمع مردم بندرعباس سخنرانی می‌کرد در ادامه گفت: تجهیزات این پالایشگاه در کشورهای دیگر توقیف شده بود و اگر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نبود این پالایشگاه هیچ‌گاه راه‌اندازی نمی‌شد.




روحانی با اشاره به اینکه «قبل از برجام اگر تجهیزاتی را خریداری می‌کردیم و این تجهیزات با مشکل فنی مواجه می‌شد به گردن خودمان می‌افتاد»، گفت: اما امروز سازندگان آن بالای سر کار هستند تا آنها ‌را تحویل دهند، عهد ما در خرداد این بود که اموال ایران را حراست کنیم.





رئیس‌جمهوری در ادامه گفت: بعضی می‌گویند چرا در این هفته‌ها افتتاح‌ها افزایش یافته است، فکر می‌کنند افتتاح چراغ لامپ است که ما بزنیم افتتاح شود، بلکه چهار سال زمان برده است، در این مدت هر طرحی که تکمیل شود به خاطر دلواپس‌ها یک روز صبر نمی‌کنیم و آن ‌را افتتاح می‌کنیم، اکنون دیدیم دلواپس‌ها علاوه بر برجام برای افتتاح هم نگران می‌شوند.





رئیس‌جمهوری در مراسم پرده‌برداری از یادمان افتتاح این پالایشگاه با قدردانی از تلاش متخصصان و کارگران پرتلاش کشورمان گفت: بهره‌برداری از این پروژه و خودکفایی در تولید بنزین سبب افتخار ملت ایران است. روحانی با بیان اینکه با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس شاهد روز تاریخی در صنعت نفت هستیم، گفت: با توجه به نامگذاری سال جدید به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، خودکفایی در زمینه فرآورده‌های نفتی ضروری است.





رئیس‌جمهوری که روز گذشته به بندرعباس سفر کرده بود، در بخشی از سخنان خود گفت: در نفت و گاز به خودکفایی رسیدیم و به یکی از صادرکنندگان این محصول تبدیل شدیم و در بنزین نیز که یکی از آرزوهای دیرین کشور بود، با افتتاح این پالایشگاه و فاز اول آن و تولید بنزین یورو٤ در مسیر خودکفایی این محصول قرار گرفته و در آینده صادرکننده می‌شویم.





روحانی با تبریک تلاش ارزشمند افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مردم ایران و استان هرمزگان، تصریح کرد: به‌طور مستقیم و غیرمستقیم هزاران شغل برای جوانان ایرانی ایجاد می‌شود و همانند افتتاح همزمان ٦ فاز در پارس جنوبی، با افتتاح این پالایشگاه نیز شاهد روز تاریخی در صنعت نفت خواهیم بود.



برجام پروژه‌ای ملی بود



اما صحبت‌های روز گذشته روحانی از جنوب ایران که به سراسر کشور مخابره می‌شد، از حال و هوای انتخابات و شیوه‌ رقابت برخی گروه‌ها دور نماند و او در بخشی از سخنان خود گفت: یک عده وقتی دولت انتخاب می‌شود تازه دعوایشان آغاز می‌شود که نشان می‌دهد قواعد رقابت انتخاباتی را بلد نیستند.





او در ادامه به خصوص با توجه به انتقادهایی که این روزها به دولت یازدهم و افتتاح پروژه‌ها می‌شود این رویه را نادرست ارزیابی کرد و گفت: در رقابت‌های انتخاباتی برخی خود را در معرض رای قرار داده و مردم از بین آنان انتخاب می‌کنند، پس انتظار آن است که پس از انتخابات همه اقشار و گروه‌ها به فرد برگزیده مردم برای پیشبرد امور کمک کنند.





رئیس‌جمهوری اظهار کرد: یک کاری را (برجام) همه با هم با هدایت‌های مقام معظم رهبری به سرانجام رساندیم و حال همه باید از این فضا استفاده کنند ولی تازه عده‌ای دعوایشان آغاز شده و حال آنکه برجام یک پروژه ملی بوده است.





روحانی، پالایشگاه ستاره خلیج فارس را نماد برادری، همکاری، تعاون و وحدت دانست و ادامه داد: هر جا که تعامل، روابط سالم و مخلصانه و وحدت داشته‌ایم، پیروز و موفق بوده‌ایم و هر جا دچار تفرقه و از هم دور شده‌ایم با سختی و مشکلات بزرگی روبه‌رو شده‌ایم.





وی افزود: یکی از آرزوهای رهبر معظم انقلاب وارد نکردن گازوئیل و بنزین از خارج بوده که در دولت یازدهم افتخار داریم بخشی از منویات معظم‌له را جامه عمل بپوشانیم.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;