آتش‌سوزی گسترده در انبار لوازم آشپزخانه

به گزارش تاسیسات نیوز، آتش سوزی انبار لوازم آشپزخانه در یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان مولوی خسارت سنگین مالی بر جای گذاشت.


در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر آتش سوزی گسترده در یک انبار لوازم آشپزخانه در خیابان مولوی، خیابان رئیس عبدالهی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 18:29 عصر دیروز نیروهای عملیات ایستگاههای 4، 67 و 91 به همراه خودروی نردبان هیدرولیکی و خودروی حامل تجهیزات تنفسی را به محل حادثه اعزام کرد.


علیرضا جبارزاده معاون منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران که از لحظات اولیه در محل حادثه حضور داشت در این مورد اظهار داشت: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه قدیمی مسکونی به متراژ 350 متر مربع بود که طبقه اول و حیاط آن به صورت کاملا ناایمن به انبار لوازم آشپزخانه تبدیل شده بود.


وی ادامه داد: در طبقه دوم و سوم این ساختمان تعداد دو خانوار سکونت داشتند که ساکنان آن با آگاهی به موقع از بروز آتش سوزی و اطلاع رسانی آن به سامانه 125، بسرعت از ساختمان خارج شده بودند.


جبارزاده درخصوص چگونگی عملیات آتش نشانان اعلام کرد: هنگام رسیدن آتش نشانان، حیاط و طبقه اول این ساختمان مسکونی کاملا شعله ور و نیزآتش و دود در حال سرایت به طبقات دوم و سوم و همچنین منازل همجوار بود.


معاون منطقه 5 عملیات آتش نشانی در ادامه تصریح کرد: با توجه به مسکونی بودن ساختمان و احتمال محبوس شدن ساکنان در داخل واحدهای مسکونی، نیروهای آتش نشانی به سرعت به سه گروه تقسیم شدند که گروه اول با استفاده از دستگاههای تنفسی خود را به طبقات رساندند تا محبوسین احتمالی را هر چه سریعتر از ساختمان خارج کنند.


وی ادامه داد: همزمان دو گروه دیگر از آتش نشانان با استفاده از لوله های آبدهی و تجهیزات خاموش کننده از دو جهت با استفاده از نردبان های دستی به کانون آتش نزدیک شده و به مهار و خاموش کردن شعله های آتش مشغول شدند.


جبارزاده خاطرنشان کرد: آتش نشانان طی عملیاتی سه ساعته موفق شدند این آتش سوزی را مهار و خاموش کنند و همچنین از سرایت شعله های آتش به طبقات و منازل همجوار ممانعت به عمل آورند.


وی با بیان این که خوشبختانه این حادثه مصدومیتی برای شهروندان در پی نداشت، افزود: علت وقوع این آتش سوزی و نیز برآورد دقیق خسارات وارده هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;