آب شیرین میشود

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، یک مقام مسئول در زمینه اجرای بهینه سازی طرح های آب و برق، برای شیرین سازی آب ها بهایی را مشخص کرد.

عليرضا دائمي گفت: وزارت نيرو يک دستگاه تخصصي است که وظيفه تامين آب و برق براي همه مصارف بخش‌هاي مصرف‌کننده را بر عهده دارد. وي افزود: طبعا بسياري از فعاليت‌ها به تامين پايدار آب و برق بستگي دارد که براي تحقق اين موضوع نمي‌توان از علوم جديد چشم‌پوشی کرد.

وي با بيان اينکه سياست وزارت نیرو در صنعت برق افزايش راندمان بخش توليد و استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير است، گفت: نصب 5 هزار مگاوات نيروگاه تجديدپذير در برنامه‌هاي وزارت نيرو قرار دارد. وي از همکاري نزديک وزارت نيرو با شرکت‌هاي دانش‌بنيان خبر داد و گفت: وزارت نيرو ارتباط نزديکي با دانشگاه‌ها و مراکز علمي دارد و شرکت‌هاي دانش‌بنيان نقش مهمي در سرعت بخشيدن به دستيابي و استفاده از فناوري‌هاي جديد در صنعت آب و برق دارند. وي تصريح کرد: دانش فني مرز جغرافيايي و سياسي نمي شناسد، اما همواره تلاش ما مبتني بر استفاده از توان داخلي است.

دائمي با اشاره به اينکه برای استقرار توسعه پایدار در کشور و اجرای بهینه طرح‌های آب و برق ما نيازمند طرح آمايش سرزمين هستيم، گفت: با تکميل مطالعات طرح آمایش سرزمین، مزيت‌هاي اقتصادي هر منطقه مشخص مي‌شود و مي‌توان بر اساس آن توسعه کشور را انجام داد.

وي درخصوص علت وجود برخي صنايع پرمصرف در مناطق کم‌آب گفت: متوسط بارندگي درازمدت کشور 250 ميلي‌متر بوده که اين عدد طي سال‌هاي اخير به 205 ميلي‌متر کاهش يافته است و برنامه‌ريزي‌هاي منطقه‌اي براساس آمارهاي بلندمدت صورت مي‌گيرد.

دائمي اظهار کرد: استفاده از آب دريا در مناطق کم‌آب جزو برنامه‌هاي وزارت نيرو است که در همين راستا استفاده از آب‌شيرين‌کن‌ها و توليد همزمان آب و برق از مهم‌ترين سياست‌هاي وزارت نيرو است.

وي تصريح کرد: در طول دو هزار کيلومتر سواحل جنوبي کشور طرح‌هاي زيادي براي شيرين‌سازي آب دريا توسط بخش خصوصي اجرا مي‌شود که وزارت نيرو آب شيرين را به‌صورت تضميني از آنها خريداري مي‌کند. وي با بیان اینکه هر متر مکعب آب شيرين‌سازي شده 3 هزار تومان تمام مي‌شود، اظهار کرد: اميدواريم با توسعه آب شيرين‌کن‌ها بخشي از مشکلات کم‌آبي در جنوب کشور برطرف شود.

 

sugar-water

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;