آبگرمکن خورشیدی در منازل روستایی

به گزارش تاسیسات نیوز، محمدرضا یزدانی ، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: نصب این آبگرمکن‌ها که با هدف استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی است، در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، بشرویه، خوسف، بیرجند و فردوس نصب شد.




وی افزود: از سال 84 تا کنون سهمیه بهسازی و نوسازی 39 هزار و 312 واحد مسکن روستایی با اعتباری معادل 353 هزار و 704 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت.

 

 

 

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: از این تعداد،31 هزار و 47 واحد در مرحله پایان سفتکاری هستند.

 

 

 

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: سال گذشته، سهمیه بهسازی و نوسازی 2400 واحد مسکن روستایی با اعتباری معادل 46 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت که 12 واحد آن در مرحله پایان سفتکاری است.

 

 

 

یزدانی بیان کرد: در مجموع از سال 84 تا کنون در 5 بازسازی اصلی استان، نسبت به شروع عملیات بازسازی 4195 واحد مسکن روستایی اقدام شده و تاکنون 4055 واحد به بهره‌برداری رسیده و یا پایانکار سفت‌کاری دریافت کرده‌اند.

 

 

 

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین 1734 واحد با حجم 455 هزار و 209 متر مکعب آواربرداری شده‌اند.

 

 

 

وی اظهارکرد: تاکنون تأمین اعتبار و اجرای بیش از 10 پروژه پیشگیری از حوادث از جمله احداث سیل‌برگردان، پل، دیوار ساحلی، احداث کانال و هدایت آب‌های سطحی با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیون ریال در سطح استان انجام شده است.

 

 

 

 

یزدانی افزود: سال گذشته، در مجموع سهمیه 220 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه تعمیر مسکن روستایی و احداث حمام و سرویس بهداشتی به استان اختصاص یافت که تا کنون 75 فقره تسهیلات بانک ملت به تازگی ابلاغ شده و 50 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه بانک صادرات نیز در شرف ابلاغ است.

 

 

 

 

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در حوزه بازسازی و مسکن روستایی تفاهم‌نامه ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد کرده است.

 

 

 

یزدانی ادامه داد: طی این تفاهم نامه، کل سهمیه استان 25 نفر بوده که سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای کمک بلاعوض هر متقاضی، 20 میلیون ریال است.

 

 

 

وی اظهار کرد: همچنین، 100 میلیون ریال به هر متقاضی به صورت بلاعوض از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان پرداخت می شود که تاکنون 19 واحد پایانکار دریافت کرده است و مابقی در مرحله اجرای نازک کاری است.

 

 

 

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، 323 واحد مسکن روستایی نیمه‌تمام طرح ویژه و بازسازی سنوات قبل استان را با اعتبار بلاعوض 10 میلیارد ریال تکمیل کرده است .

 

 

 

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، با بهزیستی و بنیاد مستضعفان تفاهم‌نامه‌هایی برای خانوارهای دارای دو عضو معلول و بیشتر روستایی منعقد کرده که برای این منظور، تعداد 71 فقره قرارداد برای خانوارهای دارای دو عضو معلول و بیشتر و تعداد 58 فقره قرارداد برای خانوارهای دارای یک عضو معلول یا عادی منعقد کرده است.

 

 

 

 

وی اظهار کرد: مجموع اعتبارات بلاعوض واریز شده به حساب استان از محل سهم بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان 6810 میلیون ریال است که براساس پیشرفت فیزیکی واحدها به متقاضیان پرداخت شده است.

 

 

 

یزدانی افزود: برای هر واحد مرتبط با خانوار دو عضو معلول، مبلغ 180 میلیون ریال بلاعوض پرداخت می‌شود که 100 میلیون ریال آن توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، 20 میلیون ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 60 میلیون ریال توسط بهزیستی تأمین و پرداخت می‌شود.

 

 

 

 

وی یادآور شد: برای هر واحد متقاضیان عادی نیز 80 میلیون ریال توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.








انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;