یک درصد برق جهان در ایران تولید می شود

 

 

 

 

 

 

KN2-10117

رئیس انجمن مهندسان برق و الکترونیک ایران گفت: سهم کنونی جمهوری اسلامی ایران از تولید جهانی برق یک درصد است که عملکرد قابل قبولی محسوب می شود.

حسن غفوری فرد در سیزدهمین همایش تخصصی خطوط و پست های انتقال نیرو و دهمین همایش تخصصی مقره ها که به مدت دو روز در محل حوزه ستادی وزارت نیرو در حال برگزاری است، اظهار داشت: هم اکنون صنعت برق از صنایع فعال کشور است که حتی یک روز هم در کار خود توقف نداشته و تاکنون پیشرفت سریع ورو به رشدی داشته است.
رییس انجمن مهندسان برق و الکترونیک ایران افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون رشد صنعت برق کشور حدود 10 برابر شده و این افتخار در سایه تلاش پیمانکاران و صنعتگران داخلی کشور به دست آمده است.
غفوری فرد ادامه داد: هم اکنون کشور ما یک درصد از کل جمعیت جهان را شامل می شود و از لحاظ تولید برق هم سهم کشور ما یک درصد از کل تولید جهانی است که می توان گفت عملکرد قابل قبولی داشته ایم.
وی اضافه کرد: در صنعت برق کشور باید سالانه حدود 60 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شود و در شرایطی که در سال 88 کل بودجه عمرانی کشور 150 هزار میلیارد بوده، لازم است دولت به حضور بخش خصوصی در صنعت برق توجه بیشتری داشته باشد چراکه در غیر این صورت قادر به تامین سرمایه لازم در این صنعت نخواهد بود.
وی با اشاره به وجود انجمن ها و سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی، گفت: وجود چنین نهادهایی می تواند نقش بسزایی در توسعه صنعت کشور داشته باشد.

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;