گروه صنعتی ایران رادیاتور

 

يكي از مطلوب ترين سيستم هاي گرمايشي سيستم گرمايش شوفا‍‍ژ است. قلب اين سيستم رادياتور، و آلومينيوم  يكي از مناسب ترين عناصر براي ساخت آن است.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، يكي از مطلوب ترين سيستم هاي گرمايشي براي واحدهاي مسكوني و اداري، سيستم گرمايش شوفا‍‍ژ است. قلب اين سيستم رادياتور، و آلومينيوم (به دليل ضريب انتقال حرارت بالا ، وزن كم ، قابليت تنوع در طراحي و انتقال حرارت به روش جابجايي آزاد هوا) يكي از مناسب ترين عناصر براي ساخت آن است.

 

 متاسفانه سال ها به علت عدم وجود سيستمهاي پيشرفته ريخته گري و مونتاژ آن در داخل كشور، رادياتورهاي آلومينيومي مورد بررسي قرار گرفت.

 

مطالعات و بررسي هاي كارشناسي جهت توليد رادياتورهاي آلومينيومي شوفاژ در داخل كشور نزديك به يك سال به طول انجاميد ، و سپس در اواخر سال 1358 شركت توليدي ايران رادياتور در تهران، در زميني به مساحت 3500 متر مربع و بنايي معادل 1500 متر مربع تاسيس شد، و با حدود 30 نفر كارگر آغاز به كار كرد . در اوايل سال 1359 اولين توليدات كارخانه روانه بازار شد و گرمابخش واحدهاي مسكوني و اداري گرديد.

 

در سال 1366 به علت كمبود فضا و گسترش توليدات، با موفقيت وزارت صنايع ، كارخانه با تمام تجهيزات و ماشين آلات به شهر صنعتي رشت منتقل شد.

 

براي نخستين بار نصب و راه اندازي پرس هاي عظيم 1200 تن ريخته گري تحت فشار (diecast) و ماشين آلات تكميلي ، با همت، اقتدار،‌و دستان پرتوان فرزندان ايران زمين و بدون دريافت هيچ كمكي از خارج از كشور پايان يافت، و اولين توليدات از فاز اول كارخانه روانه بازار گرديد. با افزايش توليد، كمبود كالا در بازارهاي داخلي كاملا بر طرف شد.

 

گروه صنعتی ایران رادیاتور در پروفایل معرفی خود آورده است: اينك پس از سالها تجربه،‌ با ارتقاي كيفيت محصولات و حضور فعال در نمايشگاه هاي بين المللي معتبر تاسيسات حرارتي اروپا (ISH در فرانكفورت آلمان و mec در ميلان ايتاليا) و با تلاش مداوم در بازاريابي و كسب گواهينامه هاي استاندارد بين المللي به اين توانايي رسيده ايم كه عنوان بزرگترين واحد ريخته گري تحت فشار در خاورميانه ،‌و رتبه سومين توليد كننده رادياتور آلومينيومي شوفاژ را در جهان كسب كنيم ،‌و براي اولين بار رادياتورهاي آلومينيومي شوفاژ ساخت ايران را به بيش از 30 كشور از جمله كشورهاي پيشرفته صنعتي اروپا (ايتاليا، اسپانيا، آلمان،‌فرانسه، روسيه و …) صادر نماييم.

 جاي بسي افتخار است كه در اين سال هاي پر كار با تلاش بي وقفه ،‌سه بار در سال هاي 1379،‌1383،‌1384 به عنوان صادر كننده نمونه كشوري انتخاب شديم و از روساي جمهور محترم وقت لوح تقدير دريافت كرديم.

پس از رفع نياز كشور به رادياتورهاي آلومينيومي شوفاژ،‌ در سال 1371 براي تأمين مشعل هاي مورد نياز سيستم هاي حرارتي در بخش هاي ساختمان و صنعت اقدام به تاسيس ((شركت مشعل كار ري)) نموديم . هم اكنون اين شركت با توليد ده ها مدل مشعل هاي گاز سوز ،‌گازوئيل سوز و دوگانه سوز تا سقف 4.000.000 Kcal/h و ارائه خدمات پس از فروش گسترده در سراسر كشور آرامش خاطر مصرف كنندگان در اين بخش را نيز فراهم كرده . از سال 1384،‌پكيج هاي گرمايشي ديواري و زميني با همكاري شركت MAURY & CHAFFOTEAUX فرانسه جهت انتقال دانش فني و تكنولوژي روز اروپا،‌در مدل ها و ظرفيت هاي مختلف توليد و عرضه گرديد. خطوط توليد متشكل از مجهزترين ماشين آلات خودكار و نيمه خودكار،‌استفاده از معتبرترين قطعات اروپايي به همراه نيروي ماهر و متخصص،‌ بكار گيري پيشرفته ترين آزمايشگاه پكيج شوفاژ ديواري كشور و تست كليه پكيج ها د رانتهاي خطوط توليد با دستگاه هاي مدرن موجب شد پكيج هاي گرمايشي اين شركت در سطح كيفي بسيار بالايي توليد شده و در كمترين زمان،‌و براي اولين بار در كشور موفق به اخذ نشان استاندارد از سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران شود.

اينك پس از سال ها تجربه در آينده اي نزديك لوله هاي پنج لايه اين شركت از نوع Pex-Al-PeX (تنها لوله مصرفي) و استفاده از مرغوبترين مواد اوليه اروپاي غربي براي توسعه كمي و كيفي محصولات توليدي شركت با آخرين تكنولوژي هاي پيشرفته روز دنيا وارد بازار خواهد شد،‌و بر خود مي¬باليم كه با توليد محصولات با كيفيت در خدمت مردم عزيز كشورمان هستيم .

 

بر اين نكته مهم بايد تأكيد كرد كه رقابت با كشورهاي پيشرفته صنعتي ،‌صادرات رادياتور آلومينيومي شوفاژ حتي به كشورهاي اروپايي و در همين حال تأمين كامل نيازهاي داخلي،‌كار ساده اي نيست. دستيابي به اين موفقيت هاي ملي و جهاني علاوه بر مهارت و علم، نياز به شور ،‌عشق،پشتكار،‌اعم از كارگران ،‌مهندسان و مديران اميدوارند كه اين جمع صميمي و خلاق را حفظ كنند و هر روز بر توانمندي هاي خود بيفزايند تا پيوسته شاهد ارتقاي كمي و كيفي توليدات و محصولات گروه صنعتي ايران رادياتور باشيم . ما اميدواريم محصولات درجه يك با بالاترين كيفيت و قابليت در بازارهاي جهاني را براي مصرف كنندگان وتوزيع كنندگان اين شركت توليد نماييم.

 

در پايان لازم به يادآوري است كه مديريت و كاركنان ((گروه صنعتي ايران رادياتور)) اهميت زيادي براي كيفيت توليدات خود قائل هستند وهم اكنون محصولات مختلف شركت كه شامل انواع رادياتورهاي آلومينيمي شوفاژ و رادياتورهاي حوله خشك كن ،‌مشعل هاي گازسوز ،‌گازوئيل سوز و دوگانه سوز،‌پكيج هاي گرمايشي ديواري و زميني هستند داراي پروانه استاندارد بوده و در سال هاي 1385 و 1387 از طرف موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران به عنوان ((واحد نمونه كيفي در سطح ملي)) انتخاب شد كه اين امر مهر تأييد ديگري بر كيفيت محصولات شركت و آرامش بخش خيال مصرف كنندگان عزيز مي باشد.

 

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;