کرمانشاه ميزبان پانزدهمين اجلاس سراسري هيات عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور

 

 

 

 

 

 

 

پانزدهمين اجلاس سراسري هيات عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور با رويكرد “حمايت از كار و سرمايه ايراني”،  در كرمانشاه آغاز به كار كرد.

مهرداد سالاري رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان كرمانشاه در مراسم افتتاحيه اين اجلاس ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين اجلاس در كرمانشاه كه براي اولين بار اتفاق مي افتد، گفت: اين شهر از قدمت ديرينه‌اي برخوردار است و اين قدمت علاوه بر آثار باستاني همچون بيستون و طاق بستان، در جاي جاي اين شهر قابل رويت است. ضمن اينكه از حضور اسطوره های مطرح در زمينه علم، عرفان و فرهنگ که سنگ‌ها را نقش زدند، مساجد و تکایا را بنا نهادند، ادبیات عاشقانه را غنی ساختند و روح پهلوانی و مردانگی به حیات جاودانه بخشیدند، بهره مي‌برد.

وي با اشاره به اينكه توسعه نيافتگي، درد کهنه‌ای است که بيش از همه به سراغ نخبگان يك سرزمين مي‌رود، افزود: ابتلاي نخبگان به اين درد، باعث بيماري جامعه مي‌شود و عوارض اين بيماري را مي‌توان در فرهنگ کار و مشارکت نحیف، فرصت طلبی به جای فرصت سازی، ثروت اندوزی به جای کارآفرینی، مصرف گرایی به جای تولید و خدمت و روزمرگی به جای روزآمدی اندیشه‌ها، دانش‌ها و تجربه‌ها مشاهده كرد.

در بخش ديگري از اين مراسم، رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور ضمن اشاره به اينكه سرمايه عظيمي از مردم ايران در صنعت ساختمان و ساخت و ساز نهفته است بر نهادينه كردن آن تاكيد كرد و اظهار داشت: بايد به اين موضوع با رويكردي جدي و با اهميت نگريسته شود. زيرا ساختمان و ابنيه بستري است كه سرمايه‌هاي انساني آن نقش تاثيرگذاري دارند و اين مساله ما را بر آن مي‌دارد كه در ارتقاي آن كوشا باشيم.

سيد مهدي هاشمي با اشاره به اينكه حفظ و انسجام نيروي مهندسي مي‌تواند بستر مناسبي جهت رشد و تعالي همه جانبه در كشور فراهم كند، افزود: همه بايد تلاش كنيم اين سطح را ارتقا داده و كارآمدي سازمان را ارتقا بخشيم. ضمن اينكه ماموريت‌هاي حرفه‌اي بايد در كنار اين اقدام مهم (ارتقا و كارآمدي نظام مهندسي) مورد توجه جدي قرار گيرد.

رييس شوراي مركزي نظام مهندسي كشور در بخش ديگري از سخنان خود ضمن اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبري كه سال “توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني” نامگذاري شده است، گفت: اين سازمان در راستاي تحقق اين شعار، هدف و خط مشي خود را با شعار توسعه و بسط نظام مهندسي در راستاي حمايت از توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، ترسيم كرده و توانسته است تا حدودي در تحقق اين شعار موفقيت كسب كند. در سال گذشته كه تحت عنوان “سال جهاد اقتصادي” نامگذاري شده بود نيز برنامه سازمان در قالب 26 موضوع اصلي و مهم تدوين شده است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به نقش مجلس در اجراي قوانين نظام مهندسي، تصريح كرد: حدود 16 سال است كه قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان تصويب شده اما بخش عظيمي از آن هنوز اجرا نشده است كه اميدواريم با حمايت مجلس و نمايندگان بتوانيم در تحقق قوانين، تلاش مضاعفي داشته باشيم. ضمن اينكه با توجه به افزايش سطح ارتباطي كه با نهادهاي حاكميتي و عمومي برقرار شده است، اميدواريم ارتقا و توانمندسازي ساختار نظام مهندسي كشور در دستور كار نمايندگان مجلس قرار گيرد.

هاشمي با اشاره به موانع و چالش‌هاي فراروي اين سازمان گفت: در اجراي برخي از برنامه‌ها دچار مشكل شده و هنوز موفق به اجراي آنها نشده‌ايم. برنامه‌ها بايد به گونه‌اي اجرا شود كه در راستاي اهداف متعالي نظام جمهوري اسلامي ايران باشد.

وي در پايان ضمن انتقاد از عدم رعايت استاندارد در ساخت و سازها گفت: بايد استانداردهاي لازم در ساخت و ساز ساختمان‌هاي دولتي، عمومي و خصوصي رعايت شود تا مردم از وجود ساختمان خوب بهره‌مند شوند.

سيد مهدي هاشمي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد اجلاس اخير بتواند جايگاه سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور را بيش از پيش ارتقا دهد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;