چند خط براي وزيري که ميگويد: نمي توان!

آقاي نامجو خبري از شما بر روي تلکس خبري برخي خبرگزاري ها منتشر شد که سبب آن شد که مردم شوکه شوند، خبرنگاران تعجب کنند و وزراي قبلي نيرو ناراحت شوند.

 

 

 

 

 آقاي وزير سلام

با احترام به شما و تمام همکارانتان در وزارت نيرو، و با احترام به تمام آن هايي که قبل از شما در پست وزارت حضور داشتند، البته احترام ويژه!

آقاي نامجو خبري از شما بر روي تلکس خبري برخي خبرگزاري ها منتشر شد که سبب آن شد که مردم شوکه شوند، خبرنگاران تعجب کنند و وزراي قبلي نيرو ناراحت شوند.

خبر: با پرداخت سوبسيد به برق و آب نمي‌توان کشور را اداره کرد

مردم از اين خبر شوکه شدند زيرا انتظار نداشتند که با تمام گراني هاي فعلي که به علت سوء مديريت در بخش هاي مختلف دولت بروز کرده است، باز هم يک وزير تنها خودش را ديده و حرف از گران شدن بزند.

مردم انتظار داشتند حضرت عالي و دوستانتان در دولت در اين روزهاي پاياني حرف هاي اميدوارکننده بزنيد نه اينکه بگوئيد نمي توان.

اما تعجب خبرنگاران از اين موضوع بود، که ايران در اين سال ها چگونه اداره مي شده است. زيرا با خواندن مصاحبه شما، به فکر فرو مي رويم که آيا قبل از دولت دهم دولت ديگري بر سر کار نبوده است ، زيرا شما مي گوئيد که با سوبسيد به برق و آب نمي توان کشور را اداره کرد! پس قبلي ها چه مي کردند؟

اما وزراي قبلي نيرو احتمالا حسرت مي خورند که چرا آنها درآمد وزارت خانه خود را چند برابر نکرده و کليه هزينه هاي کشور را از جيب مردم بر نداشته اند و صدالبته چرا ضعف هاي مديريتي خود را بر گردن يارانه، رايانه،نرفتن تيم ملي به جام جهاني، و دوپينگ وزنه برداران کشور و… نيانداخته اند؟

آقاي وزير بهانه شما براي برداشتن يارانه برق (اگر هنوز وجود داشته باشد) استفاده از انرژي هاي نوست، اما سوال اساسي اين که اين همه سال در پژوهشگاه نيرو در انتهاي بلوار دادمان و در محل سازمان انرژي هاي نو چه مي کرديد؟ آيا براي استفاده از انرژي خورشيد و باد که در کشور ما فراوان و البته به لطف خداوند صبحان رايگان است کاري کرديد؟

آقاي وزيرلطفا براي روشن شدن ما و مردم بگوييد در کوير مرکزي ايران که هم خورشيد تابان و هم باد فراوان وجود دارد چه تاسيساتي فراهم کرده ايد؟دراستان هاي جنوبي کشور مثل خوزستان، سيستان و بلوچستان و بوشهر چند مرکز براي تبديل انرژي خورشيدي افتتاح کرده ايد؟

صد البته اين کاستي ها تنها به زمان حضور شما يا مهندس فتاح و آقاي بيطرف بر نمي گردد و ريشه در قديم دارد، اما چيزي که هست وزراي قبلي ضعف مديريت خود را بر گردن اين و آن نمي انداختند.

آقاي وزير حتما اطلاع داريد به لطف شما و دوستانتان در دولت در اين 4سال بارها قيمت و طريقه محاسبه بهاء برق و آب تغيير کرده است ودر سال جاري نيز کميسيون تلفيق مجوز 38 درصد افزايش قيمت را براي شما صادر کرد و باز حتما مي دانيد که حقوق کارمندان نيز تنها 20 و کارگران 25 درصد افزايش يافته است.

حال شما بفرماييد مردمي که با پايه حقوقي کمتر 500 هزار تومان (يعني 1ميليون کمتر از خط فقر سال 91 ) طي طريق مي کنند چگونه بايد وزارت خانه شما ودولت دوستانتان را اداره کنند، آقاي وزير اگر قرار است همه هزينه ها را مردم بدهند پس درآمد هاي دولت و رديف بودجه هائي که شما براي وزارت نيرو دريافت مي کنيد چه مي شود؟!

آقاي نامجو لطفا بفرماييد در اين مدتي که طرح هدفمندي يارانه ها را اجرا شد، چقدر سعي در رفع کاستي ها و اشتباهات خود و بهبود وضع معيشت مردم کرده ايد؟

شايد هم گران شدن نرخ ارز، بر کار شما اثر گذاشته و هزينه هايتان افزايش پيدا کرده است!!!(چه بهانه خوبي).

آقاي وزير از صادرات برق چه خبر؟به چند کشور آب و برق صادر مي کنيد؟ درآمدش در کجا هزينه مي شود؟در اين روزهاي آخر به جاي بهانه گيري لطفا گزارش عملکرد خود را به صورت شفاف منتشر کنيد، به خصوص در مورد فعاليت هاي انجام داد شده در ساختمان هاي وزارت نيرو درانتهاي بلوار دادمان( پژوهشگاه نيرو ).

و دسته آخر آقاي وزير اي کاش زودتر مرداد شود.

منبع: خبرگزاري موج – گروه انرژي

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;