چالش ها و مشکلات ماده ۲۷ نظام مهندسی بررسی شد

با حضور کارشناسان و مسئولان حوزه در هم اندیشی چالش ها و مشکلات با نمایندگان کمیسیون های ماده ۲۷ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان های کشور بررسی شد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  ” هم اندیشی چالش ها و مشکلات با نمایندگان کمیسیون های ماده ۲۷ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان های کشور”در سالن جلسات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران  با حضور علیرضا میرجعفری رئیس سازمان، الهه رادمهر عضو هیأت مدیره و رئیس کمیسیون هدایت و ارزیابی کارشناسان ماده ۲۷، پیام رئیسی نائب رئیس دوم سازمان و عضو کمیسیون، مجتبی صابر ، مجید گودرزی، محسن جعفری فشارکی و سید علی موسوی از اعضای هیأت مدیره و کمیسیون، نماینده اداره کل راه و شهرسازی، نماینده شورای مرکزی، نمایندگان انجمن کارشناسان رسمی سازمان، رئیس کانون کارشناسان ماده ۲۷ و نمایندگان استان های آذربایجان شرقی و غربی،  اردبیل، البرز، قزوین، خراسان رضوی، مازندران ، گیلان برگزار شد.
الهه رادمهر ضمن خوشامدگویی به میهمانان نشست، گزارش مختصری از عملکرد کمیسیون هدایت و ارزیابی کارشناسان ماده ۲۷ سازمان ارائه دادند. ایشان به موضوعات نحوه الکرونیکی بودن سامانه ارجاع کار به کارشناسان ماده ۲۷ و قابلیت لینک شدن آن به دستگاه های مختلف در نظام استان تهران، مکاتبات سازمان با معاونت عمرانی استانداری تهران و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص استفاده از خدمات کارشناسان ماده ۲۷ ، برگزاری جلسه مشترک اعضای کمیسیون با اعضای کمیسیون عمران مجلس و نمایندگان انجمن کارشناسان رسمی سازمان، تهیه پیش نویس تفاهم نامه فی مابین سازمان و رئیس اتحادیه املاک تهران، برنامه ریزی دوره های آموزشی برای کارشناسان ماده ۲۷ در کمیسیون آموزش، پژوهش و ترویج و … اشاره داشتند.
سید علیرضا میرجعفری رئیس سازمان ضمن خوشامدگویی به میهمانان نشست، به تسلط کارشناسان رسمی سازمان (موضوع ماده ۲۷) به قوانین و مقررات در حوزه ساخت و ساز اشاره داشتند و این که بعضاً مکاتباتی در راستای تضعیف توانمندی این کارشناسان صورت می پذیرد، بسیار تلخ است . ایشان هچنین تاکید داشتند با همکاری و همدلی این جمع  می توان نقش و جایگاه کارشناسان ماده ۲۷ را ارتقا داد.
از جمله مباحثی که در این نشست مطرح شد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
گزینش مستمر، تقویت و توانمند سازی کارشناسان ماده ۲۷ با ارائه راهکار و برنامه ای مشخص، تدوین و به روز رسانی ضوابط و دستورالعمل های مرتبط با کارشناسان، اصلاحیه روند طولانی ارجاع کار به کارشناسان از طریق مکاتبات سیستمی در نظام استان ها، رایزنی با شورای انتظامی در خصوص پذیرش امر ارجاع کار به کارشناسان ماده ۲۷، تاکید بر نقش پررنگ  شورای مرکزی در تقویت نقش و عملکرد کارشناسان ماده ۲۷ در حوزه ارجاع کار قانونی و متمرکز در سطوح تمام استان ها، ارائه راهکارها و شیوه نامه ها در خصوص شناساندن و معرفی کارشناسان به متولیان و دستگاه های نیازمند به خدمات آنان،  درخواست برگزاری آزمون کارشناسان ماده ۲۷ در اسرع وقت از شورای محترم مرکزی و … .
در پایان نشست، میهمانان  و حاضران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، خواستار تداوم برگزاری چنین جلساتی شدند و پیشنهاد شد مطالبات مطرح شده در جلسه طی نامه رسمی به ارگان های مرتبط ارسال گردد.
منبع نظام مهندسی تهران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;