حسینی: آمادگی استفاده از ۵۰۰ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی را داریم

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت ۵۰۰ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی برای سازندگی کشور بهره بگیریم، گفت: تاریخ مهندسی کشور بیش از ۵ هزار سال قدمت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مازیار حسینی در مراسم گرامی‌داشت روز مهندس در وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه تاریخ ۵ هزار ساله مهندسی کشور در کتابی در دانشکده فنی دانشگاه تهران منتشر شده است و این از جمله آثاری است که هم‌اکنون در دسترس قرار دارد و تعجب تمام دنیا را برانگیخته است.

وی با اشاره به احداث مسجد شیخ لطف‌الله و میدان نقش جهان اصفهان، گفت: این دو معماری منحصربه‌فرد نشان از توان بالای مهندسان ایرانی دارد.

بنابراین این آثار نشان می‌دهد که کشور و ایران میراث‌دار چه معماری و مهندسی منحصربه‌فردی است، به طوری که ما شاهد هستیم این میراث در سال‌های بعد و در دوران قاجار به یک دانشی بدل شد که وامدار مهندسی غرب شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: پل‌سازی، سد سازی و احداث واحدهای مسکونی بعد از انقلاب اسلامی توسط مهندسان ایرانی از دستاوردهای مهم انقلاب است، در حالی که قبل از انقلاب احداث این ابنیه‌ها توسط خارجی‌ها انجام می‌شد.

حسینی خاطرنشان کرد: تحریم کنندگان به دنبال آن هستند که نشان دهند تفکر دینی و مدیریت ولایی قابل اعتماد نیست، پس ما باید در این شرایط به آنها ثابت کنیم که این طور نیست.

به گفته وی باید یک دل و همراه و هم‌افزا باشیم، چرا که این یکدلی موجب موفقیت در پیشرفت کشور خواهد شد، پس باید از توان و ظرفیت‌های ۵۰۰ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشور استفاده لازم را ببریم.

منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;